Har köpt 16" nu till Golfen. Har slipat dom så man kan snart lacka dom för att det var repor och sånt. Men nu vet jag inte vilken färg jag ska ha på fälgarna. Bilen är rätt mörk i lacken, de jag har funderat på är att lacka fälgarna mörk silver eller lacka dom vita. Vad är snyggast? Kom på lite ideér vad som kan passa bäst.
Dom är inte blästrad eller nåt. Har bara tagit bort lite små skador som var på fälgarna med fint sandpapper.
Och det jag undrar är vilken färg som passar bäst. Fundera på att lacka fälgarna vita eller mörksilver. Det är det jag undrar vad som blir snyggast.
jockebostrom:
Håller med vitt skulle passa fint för att bilen är mörk i lacken
Dom är inte blästrad eller nåt. Har bara tagit bort lite små skador som var på fälgarna med fint sandpapper.
Och det jag undrar är vilken färg som passar bäst. Fundera på att lacka fälgarna vita eller mörksilver. Det är det jag undrar vad som blir snyggast.
jockebostrom:
Håller med vitt skulle passa fint för att bilen är mörk i lacken
Ska fundera lite till och få se hur det blir
Sprutspackel ska man akta sig för att använda så långt man bara kan, ska bara va skit efter va jag har hört.. Ska man spackle ska en göre´t för hand. Men på fälgar som bara har repor fyller ju grundfärgen ut bra om man lägger 3-4 lager.
Dina fälgar tycker jag är snygga i den färgen som är.. Vet inte om dom skulle passa i vitt. Bara att prova sig fram!
Sprutspackel ska man akta sig för att använda så långt man bara kan, ska bara va skit efter va jag har hört.. Ska man spackle ska en göre´t för hand. Men på fälgar som bara har repor fyller ju grundfärgen ut bra om man lägger 3-4 lager.
Dina fälgar tycker jag är snygga i den färgen som är.. Vet inte om dom skulle passa i vitt. Bara att prova sig fram!
Förstår inte varför man ska akta sej för de.. har du nån rimlig eller bra förklaring så jag vet.. för jag måsste nämligen använda mej av de.. efter som att mina fälgar blev jävligt "Poriga" av blästringen och fick tips om sprutspackel..
Jag tror att vitt passar skitbra till dom dina fälgar!
Kör hårt på de, om du tar en hyffsad bild på fälgarna så kan jag photoshoppa en bild åt dej så ser du ju vad som blir bäst.
Det är ett skit bra verktyg när man har beslutsångest om utseende!
Edit: gjorde en snabb PS bild som e skamligt dåligt gjort men man ser ju ungefär iaf..
Visst kan de vara sprutspacklade,men då
får de vara grundfärg för alu först på fälgen.
Etsgrund heter det,speciellt avsett för alu.
Sedan kan man sprutspackla/lacka .....
MVH/Bengan.U
Det är alltid bättre att felsöka,än att tokriva,och inte veta vad man gör !
Jag tror att vitt passar skitbra till dom dina fälgar!
Kör hårt på de, om du tar en hyffsad bild på fälgarna så kan jag photoshoppa en bild åt dej så ser du ju vad som blir bäst.
Det är ett skit bra verktyg när man har beslutsångest om utseende!
Edit: gjorde en snabb PS bild som e skamligt dåligt gjort men man ser ju ungefär iaf..
Tackar att du la ner lite tid på att PS
Måste säga att vitt blev snyggt. Mörksilver var inte så dåligt heller, tror ändå det blir vitt ev en ljusare silver. Ska fixa färg imorrn så man kan börja lacka iallfall och få hoppas på det bästa
Ja det är najs med vita fälgar
Men var beredd på att du får tvätta ofta
Jag har sjäv vita fälgar och det är
"-puts,pli och parader" som gäller hehehehe
MVH/Bengan.U
Det är alltid bättre att felsöka,än att tokriva,och inte veta vad man gör !
Visst kan de vara sprutspacklade,men då
får de vara grundfärg för alu först på fälgen.
Etsgrund heter det,speciellt avsett för alu.
Sedan kan man sprutspackla/lacka .....