Forum - Golf 2 (83-91) - Tips angående svetsning av golv?

julekuk
Golf 2 GTI Ort: Halmstad
Mån 02 apr 2007 22:04 Svara med citat
Tjafan. Jag håller på att fixa till mina Golf-hål i golvet, ganska stora hål får jag lov att säga. Är det någon som gjort det som kan ge mig lite tips på vad man ska använda för rostskydd efteråt, vart man måste ta det och allt sånt skit? Även om någon vet vart man kan få tag på sjyssta golvmattor, alltså de som täcker allt, eller om man kanske kan spraya om dem? Gärna bilder om någon har! Tack på förhand//Mr White
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala
Mån 07 maj 2007 21:02 Svara med citat
du kan ju köpa rostskydsmassa på burk o spraya med o när du endå håller på kan du ju spraya hela golvet.. innanför o sen utanför där hålet var
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle
Mån 07 maj 2007 23:41 Svara med citat
Ta av +:en och iakta försiktighet i närheten av bränsleledningarna.

VW GOLF GTI 16V

Senast ändrad Ons 09 maj 2007 0:12, ändrad totalt 1 gång
oPec
Golf 2 Rallye G60 Ort: Östersund
Tis 08 maj 2007 20:29 Svara med citat
dedär med att spraya mattor tror jag inte på =P skroten nära dig har säkert fina mattor i bra skick som går att tvätta med schampo och högtryck sen kapa ur reält ut golvet där rosten är å kapa loss lika stora bitar på skroten sen är det bara å punkta fast med svetsen å börja svetsa. köp rostskydd / vax eller nått typ på biltema som du kan blåsa in i hålutrymmena med tryckluft. vräk på. det är så billigt så det är roligare å ha kostat på mkt och rikligt emd rostskydd än å se rosten komma om ett par år igen..