golf_danne
Golf 3 TD -95 Ort: Ljusdal |
| Lör 12 maj 2007 16:27 |
|
Tjena alla!
Jag har nyligen köpt ett skabbvrak till Golf MK3, och jag menar risig.
Tänkte börja fixa upp den nu när jag får lös lite pengar, så som ny lack osv.
Vad tror ni om att lacka listerna runt om bilen i samma färg som bilen är? Tror ni det kan bli bra, eller ser det bara dumt ut? Har för mig att det är samma lack på listerna och resterande av bilen från 1996 och uppåt, eller om det var 1997.
I alla fall, så ville jag fråga, om det är någon/några som kanske vet något eller några heta men billiga "styling-tips". Och då menar jag inte att byta HELA fronten och att inte byta HELA bakpartiet etc.. Utan, typ smådetaljer runt om kanske, har nämligen inte så mycket pengar. Jag är glad för alla tips jag kan få, så jag tackar på förhand!
MVH/ Do.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Lör 12 maj 2007 16:43 |
|
lacka lister.
tona rutor
byt strålkastare fram.
och bak.
hitta ett par begagnade fälgar.
sänk
Borde göra rätt stor skillnad och kostar inte jättemycket
|
|
golf_danne
| Lör 12 maj 2007 19:10 |
|
Fälgar är redan fixade, svartlackade integral 2, kan passa rätt bra på en röd bil.
Sen tonade rutor tänkte jag göra under lakeringen, plockar nämligen ut alla rutor då..Blir lättare, och bättre rusultat då.
Strålkastare har jag också tänkt på, men är lite väl dyrt med spritnya för mig just nu, får vänta tills ekonomin tillåter, om jag inte får tag i begagnade dvs.
Jag har redan sänkt den också..
Tack så hemskt mycket! Det är riktigt kul att du gav förslag..
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 13 maj 2007 0:42 |
|
det är det vi är här för
Välkommen hit
|
|
Armada
Donator 25
VW Bora 1.6 -02 Ort: Rättvik |
| Sön 13 maj 2007 0:57 |
|
| Emblemlös grill. 495:- på Hova.com
|
|
golf_danne
| Sön 13 maj 2007 1:05 |
|
mellowd: Jag har nästan förstått det nu..hehe. Tackar.
Armada: Ja, emblemlösa grillar gör susen.
Men jag funderar dock på att köpa en förlängd huv tom. Hur blir det med grill osv då, måste man köpa någon slags smalare grill, eller tar man bort hela grillen, eller köper man något slags mellanting?
/Daniel.
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Sön 13 maj 2007 12:48 |
|
har du breddare på den??
isf så tycker jag att du behåller dom svarta och fixar till dom i fint skick. Även sidolisterna. har du inte breddare så lacka sidolisterna i samma färg som bilen!
Byte av bak å framlyktor gör väldigt mkt som mellowd sa!
Skaffa vwgolf.se dekal på sidorutorna bak, höjer intrycket rejält hehe
Å sänkning med nya fälgar hade du ju redan fixat, skulle vara en emblemlös grill som jag kan komma på då!!
Välkommen hit föresten!!
|
|
golf_danne
| Sön 13 maj 2007 12:58 |
|
Nä, jag har inga breddare på den.. Men jag hade en fundering på att spackla igen "listspåren" och köra den helt ren från lister osv. Men det blir kanske lite väl mycket jobb, mycket spackel osv. Kör nog på att lacka listerna i samma färg som bilen, flash röd blir färgen btw..Tror jag. :p
Japp, det blir en emblemlös grill + att jag köper en sådan där huvförlängare, ganska vanligt dock, men det kan bli snyggt faktiskt.
Tänkte börja med bilen om 3 - 4 veckor, seriöst. Har bara smådonat med den hittils. För när jag köpte den så var den ett vrak, ett riktigt vrak. Ska slänga upp lite bilder sedan. Men jag tror jag väntar tills jag lackat den osv. Så man får se skillnaden.
Tack jockeboström.
|
|
golf_danne
| Sön 13 maj 2007 13:57 |
|
Något sådant, fast med svarta fälgar. + sänkning. Jag är ingen photoshop expert. Så ha överseende med det..hehe
Färgen ser nog en aningen konstig ut pga av det dystra vädret.
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Sön 13 maj 2007 14:39 |
|
| hade du en orginal bild?
|
|
golf_danne
| Sön 13 maj 2007 15:31 |
|
japp
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Sön 13 maj 2007 16:32 |
|
Försökte få till lite tyskstuk men de gick inge vidare..
Men listerna blev röda, 2 d, röd tpnat bak, kromade fälgar, sänkt, förstorad fronspoiler, röd blinkers på skärmen och röda baklycktor..
Några fler önskemål..?
|
|
golf_danne
| Sön 13 maj 2007 17:33 |
|
Jag har inga önskemål riktigt. Blev medlem för att se om det fanns någon man kunde "sno" ideér ifrån.. Och jag har redan fått väldigt mycket hjälp. Det är jag tacksam för.
Ska försöka att hålla ner priserna så mycket som möjligt sen när jag börjar med bilen..Har inte så mycket pengar att röra mig på.. men det är skitkul att ni ger förslag och ideér..
|
|
Prexos
Ingen VW Ort: Kumla |
| Sön 13 maj 2007 19:18 |
|
lekte lite
Tidigare Golf II Manhattan -90 ägare, kör Hyundai Accent -06 nu mera ..
|
|
golf_danne
| Sön 13 maj 2007 19:59 |
|
riktigt nice.
|
|
golf_danne
| Mån 14 maj 2007 13:36 |
|
| Någon som har en vinge till billigt pris kanske?
|
|
jogge86
Golf 3 1.8i Ort: Ludvika |
| Mån 21 maj 2007 18:12 |
|
det tråkiga med en emblem lös grill är att den ska lackeras för samma pris som man köper den för...så i slutändan kostar kalaset 1000:- ungeäfr så..
är detvärt det?
|
|
golf_danne
| Mån 21 maj 2007 18:15 |
|
| Helt klart värt det för mig, då jag har en morbror som är lackerare. Så jag får lackering osv gratis. Bara betala färg, och eftersom jag ska lacka hela bilen, så får jag färg till grillen där också. 1700 kr ungefär kostade färg till hela bilen.
|
|
jogge86
| Mån 21 maj 2007 18:17 |
|
hehe...då var det ju inge snacka om saken bara att handla...dåkan du köpa kjolar för dom pengarna som vi andra för betla lackeringen för så lackas dom med...hehe...
lacka listerna med....samt backspeglarna om du inte ska byta ut dom mot M3 speglar.
|
|
golf_danne
| Mån 21 maj 2007 19:36 |
|
hehe, jajamen..
hela bilen, dvs allt ska lackeras.
Nja, inga m3 speglar.. Tycker dom ska sitta på en M3:a där dom gör sig bäst.
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
|
jogge86
| Tis 22 maj 2007 14:44 |
|
håller med..
får hem mina vita runt om idag.
|
|
golf_danne
| Tis 22 maj 2007 14:59 |
|
| Var kan man få tag i vita runt om, till ett vettigt pris. Känner att jag inte kan lägga ut för mycket pengar på denna bil..
|
|
jogge86
| Tis 22 maj 2007 15:01 |
|
biltema har framblinkers för 129:- st..
sen sidoblinkers finns på alla stylingfirmor för runt 150:-
|
|
golf_danne
| Tis 22 maj 2007 15:01 |
|
| Okej, tack så mycket..
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
| Tis 22 maj 2007 15:50 |
|
| Mekonomen kan vara bra att kolla med, jag köpte till min Mk2 där och fick InPro grejer för ett buslågt pris, InPro är annars lite dyrare än vad jag fick betala iaf.
|
|