Forum - Golf 3 (92-99) - Felkod in02, vad är det?

Lassesand
Golf 3 1.8 GL -92 Ort: Kristianstad
Lör 12 maj 2007 18:01 Svara med citat
När jag sätter på tändningen står det in02 på trippmätaren! vad betyder det? Är det en service kod eller är det en felkod till inspruttet??
pontan_pro
Golf 4 GTI Turbo -99 Ort: Ekerö
Lör 12 maj 2007 18:22 Svara med citat
det betyder att det är dags att lämna in bilen på service. in01 är olje service och in02 är olje+till läggs servcie..alltså är det en lite strörre service du ska göra.

it´s not the FART that kills, it´s the SMELL
Lassesand
Lör 12 maj 2007 18:26 Svara med citat
OK, jag har själv bytt olja, oljefilter, kamrem, luftfilter och bränslefilter. Stiften är sgs nya. Då kan jag nolla meddelandet. Har ett svagt minne av att det stog i Haynes boken hur man gjode det...
pontan_pro
Golf 4 GTI Turbo -99 Ort: Ekerö
Lör 12 maj 2007 18:29 Svara med citat
japp det kan du göra..det ända är då att du inte får stämpeln i boken som i vissa fall kan försvåra en eventuell försäljning..
om det inte står där så står det i instruktionsboken hur du släcker den.

it´s not the FART that kills, it´s the SMELL
Lassesand
Lör 12 maj 2007 18:37 Svara med citat
Det är en -92:a där det inte stämplats på ett tag så det spelar inger roll tycker jag. Köpte den för 10 papp och ska köra den så billigt som möjligt. Har den som komplement till de två motorcyklar jag kör med när vädret tillåter.
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Lör 12 maj 2007 19:27 Svara med citat
pontan_pro skrev:
det betyder att det är dags att lämna in bilen på service. in01 är olje service och in02 är olje+till läggs servcie..alltså är det en lite strörre service du ska göra.

"OEL" är 15kkm oljeservice, "IN 01" 12 mån service och "IN 02" är 30kkm service. I Haynes står vad de olika servicerna innebär. Står även hur man nollställer.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
elvenman
Donator 200 Golf 4 V6 4motion -01 Ort: Mora
Lör 12 maj 2007 19:33 Svara med citat
Lassesand skrev:
OK, jag har själv bytt olja, oljefilter, kamrem, luftfilter och bränslefilter. Stiften är sgs nya. Då kan jag nolla meddelandet. Har ett svagt minne av att det stog i Haynes boken hur man gjode det...

Här har du hur du skall göra: Länk

Active: Golf V6 4motion highline -01 Silver metallic
Inactive: Buggy på en kortad -69:a-platta
Draven
Golf 3 Variant GL TDI -97 Ort: Nacka
Mån 21 maj 2007 11:55 Svara med citat
Visst är det underbart att servicemeddelandena går att släcka själv Very HappyVery Happy

Den som ingen turbo har, den får åka utan BAR!

TDI kombi till styling/trimning...