det betyder att det är dags att lämna in bilen på service. in01 är olje service och in02 är olje+till läggs servcie..alltså är det en lite strörre service du ska göra.
OK, jag har själv bytt olja, oljefilter, kamrem, luftfilter och bränslefilter. Stiften är sgs nya. Då kan jag nolla meddelandet. Har ett svagt minne av att det stog i Haynes boken hur man gjode det...
japp det kan du göra..det ända är då att du inte får stämpeln i boken som i vissa fall kan försvåra en eventuell försäljning..
om det inte står där så står det i instruktionsboken hur du släcker den.
Det är en -92:a där det inte stämplats på ett tag så det spelar inger roll tycker jag. Köpte den för 10 papp och ska köra den så billigt som möjligt. Har den som komplement till de två motorcyklar jag kör med när vädret tillåter.
det betyder att det är dags att lämna in bilen på service. in01 är olje service och in02 är olje+till läggs servcie..alltså är det en lite strörre service du ska göra.
"OEL" är 15kkm oljeservice, "IN 01" 12 mån service och "IN 02" är 30kkm service. I Haynes står vad de olika servicerna innebär. Står även hur man nollställer.
elvenman Donator 200 Golf 4 V6 4motion -01 Ort: Mora
Lör 12 maj 2007 19:33
Lassesand skrev:
OK, jag har själv bytt olja, oljefilter, kamrem, luftfilter och bränslefilter. Stiften är sgs nya. Då kan jag nolla meddelandet. Har ett svagt minne av att det stog i Haynes boken hur man gjode det...