Forum - Golf 3 (92-99) - GTD Startar ej efter motorbyte

thoern
Golf 3 GTD-93 Ort: Lidköping
Tor 17 maj 2007 17:37 Svara med citat
Efter många om och men så är motorn i och förhoppninsvis nollad. Iallafall så startar den inte! Någon som har några tips vart man ska börja, har gjort 1000 motorbyten på bensinare men är inte riktigt samma sak på diesel!

Den maler bara och startar ej, vart ska man börja?
Quattro_mannen
Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Tor 17 maj 2007 17:46 Svara med citat
Börja med att kolla märkningarna på remmen,om dessa faktiskt ÄR ok så ska du kolla pump och filter,lufta sedan systemet...Om du har remmen rätt och du får bränsle till spridarna så SKA den starta..

Mvh Nicklas
thoern
Tor 17 maj 2007 23:58 Svara med citat
hur luftar man systemet enklast på dessa motorer?
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 18 maj 2007 10:05 Svara med citat
du har ett automatluftande system. annars tar du loss röret till en spridare. e dui säker på att pumpen e helt noll? de brukar va svårt att få de rätt.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
thoern
Fre 18 maj 2007 11:31 Svara med citat
okej, behöver ingte göra något med luftningen alltå! Spelar det någon roll hur vaccumslangarna sitter på spridarna? Alltså är det en in och ut?

Hur kollar men enklast att pumpen är noll.

Nollade veven mot ett litet jack som var på en av klackarna, då gick det att dra runt det fritt sen stämmer det?

Kammen nollade jag med en fil och släppte på hjulet

pumpen vred jag så markeringen pekade på ettans utlopp i bakkant, typ snett upp mot kammen?!?

Men hur mer exakt kan man nolla pumpen eller kolla om den är rätt?
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Lör 19 maj 2007 11:13 Svara med citat
de räcker inte att pumpen e mot ettan. pumpen måste stå exakt om du inte har en extrem pump med enormt flöde.

de finns 2 typer av pump. en med ett stort hål i remhjulet o i hyllan och en med ett 6mm.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
thoern
Sön 20 maj 2007 1:33 Svara med citat
nollade pumpen och allt idag igen, och nu är jag säker på att allt stämmer.

Plockade bort ena röret till ena spridaren, dropar bara lite diesel, verkar som om jag har fått en luftbubbla i pumpen eller nåt! Ser på ingående bränsle ledningen att det rör sig sakta, tar man bort retur slangen på ena spridaren så kommer det för fullt där ur?!?!

Nån som har några tips?
diesel_dege
VW Caddy 1,6-83 Ort: Sjöbo
Sön 20 maj 2007 19:21 Svara med citat
Prova med att fylla pumpen med diesel genom ingående slang och när den e full fyll upp bränsle filtret med.Jag hade ett rent helvete med min med efter motorbyte men när jag fyllt pump och filter två tre ggr så startade den i ett nafs.....Lycka till

VW med passion för bilar