Har en spricka i framkjolen, syns knappt. hur gör man för att det inte ska spricka när man lackar? slippar man bara ur den och lägger i glasfiber spackel eller hur fixar man denna spricka så den inte spricker sen.
Spackla insidan med sånt nät som man har för att spackla igenhål osv.. sen slipar du lite på utsidan och lägger i lite spackel..
använder du plastik pading så spricker de inte.. de är vad jag skulle ha gjort, och har gjort..
Spackla insidan med sånt nät som man har för att spackla igenhål osv.. sen slipar du lite på utsidan och lägger i lite spackel..
använder du plastik pading så spricker de inte.. de är vad jag skulle ha gjort, och har gjort..
aliwin Donator 25 VW Bora 150hk TDI -99 Ort: Halmstad
Tor 22 nov 2007 7:02
Nej han menar sånt nät som man har om man ska fusklaga rosthål och annat! ett tunt nät som man sätter fast med spackel! finns på jula och andra affärer!
Tipset jag fick av lackerarna i lund var att lägga glasfiberväv på insidan som förstärkning. Sen slipa ett spår på utsidan längs hela sprickan o spackla där. Så lite spackel som möjligt.
Tipset jag fick av lackerarna i lund var att lägga glasfiberväv på insidan som förstärkning. Sen slipa ett spår på utsidan längs hela sprickan o spackla där. Så lite spackel som möjligt.
Så skulle jag också gjort, känns som om det bör hålla bättre