johan5588
Golf 5 TDI 105 Bluemotion Ort: Borlänge |
| Mån 14 maj 2012 20:20 |
|
Hej!
Vill som sagt ha köpråd på dragkrok + elkabelsats att montera själv, helst fast krok, 7 eller 14 pols kontakt beror på priset. Söker alt. till Vw orginaldraget som kostar ca 4000kr
Bilen är en: Golf 5 TDI 105 Bluemotion 2008, ej kombi
Behövs några mjukvaruuppdateringar eller liknade?
mvh
Johan
|
|
handsfree
Golf 5 Bluemotion Ort: Skara |
| Mån 14 maj 2012 22:20 |
|
Köp en fast dragkrok på dragkrokslagret.se
jag köpte komplett kitt där fast dragkrok med 14 polig elkontakt för 3300 med frakt. Bara att sätta dit och koppla in väldigt enkelt.
Har en exakt likadan bil som dig fast en 2009a.
|
|
johan5588
| Mån 14 maj 2012 22:41 |
|
| handsfree skrev: | Köp en fast dragkrok på dragkrokslagret.se
jag köpte komplett kitt där fast dragkrok med 14 polig elkontakt för 3300 med frakt. Bara att sätta dit och koppla in väldigt enkelt.
Har en exakt likadan bil som dig fast en 2009a. |
Ok, ska kolla den sidan. Tack för tips - några följdfrågor
Hur svår var kabeldragningen i bilen?
Går deras kabelsats fram till tändningslåset eller är ditt kopplat med "strömtvuvar" baktil?
Behöver man klippa i kofångaren?
Behövs det några några mjukvaruupdateringar?
|
|
johan5588
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Ons 16 maj 2012 12:59 |
|
Kablarna dras fram till säkringslådan, de följer med anvisningar på kabeldragning och kopplingschema! Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
johan5588
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
|
johan5588
| Ons 16 maj 2012 19:53 |
|
| a128 skrev: | Det ska finnas ett 12 polig kontakt bakom klädseln till vänster bagaget men färdig matning för laddnindg konstant 12 volt etc., köp gärna ett som är anpassad för denna bilmodell, dock inte helt säker på att dessa är det
|
Menar du att allt finns i den 12-poliga kontakten i bagaget som behövs för en 13-poligt släpvägnsuttag? I så fall är det ju helt värt att köpa modellanpassad kabelsats, annars krävs ju som sagt dragning fram till säkringsdosan.
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
| Ons 16 maj 2012 20:03 |
|
Så enkelt är det inte, det är där som ett styrdon ska kopplas in, detta styrdon som är can-buss styrt finns utgångar för själva elkabelsatsen, som evt. behöver kodas in med hjälp av tex. vag-com
edit:
ha varit ute och titta på min nu och jag hitta inte den 12 poliga kontakten där bak
men vid instrumentet ska följande för canbussen finnas enligt kopplingsschemat::
T2w - stickförbindning, tvåpolig, blå, till vänster under instrumentpanelen som hänger fritt oansluten
T2i - stickförbindning, tvåpolig, svart, till vänster under instrumentpanelen som är ihopkopplad
|
|
johan5588
| Ons 16 maj 2012 22:12 |
|
Ok, då ska alltså delar av kablaget dras ända fram till undersidan på instrumentbrädan.
Skulle vara mycket bra att få veta om det behövs omkodning på vag-verkstad eller ej? Någon som kopplad dragkrok själv borde veta...
|
|