Är inne på att byta ut mina original skinnstolar mot ett par original recaro skalstolar till min mk5 r32.
Dock så är jag medveten om att det är lite fix för att få allt och fungera.
Mina nuvarande stolar har inbyggda airbags samt bältesvarnare. Dessa två funktioner har inte de andra stolarna.
Bältesvarnaren går att stänga av via VAG-COM så det ska inte vara något större problem såvitt jag vet men när det kommer till airbagsen så undrar jag vad som blir lättast.
Att byta airbag control module med den bilen som stolarna kommer ifrån (bilar med skalstolar original har airbag moduler med dessa airbags deaktiverade). Vet inte hur mycket ny kodning detta medför?
Alternativt montera ett 4,7ohms motstånd (finns att köpa färdiga kitt). Men då vet jag inte om de medför nått strul till den bilen som får mina stolar med airbags som inte har haft det tidigare?
Har mestadels kollat ebay, både .co.uk och .de
där dyker de upp med jämna mellanrum.
Priset varierar tyvärr och prislappen är rätt saftig därför vore det bättre att byta till sig en uppsättning.
Har läst om deaktiveringen men det medför väll att airbag lampan tänds såvitt jag vet?
Har hört att bästa sättet att gå runt det är antingen motstånden eller byta airbag modulen somsagt
Bilar som är utrustade med skalstolar från fabrik har ej airbag kontakten under stolen så det finns inget att koppla in sladden från stolen i så det är bara att skippa det.
Vad gäller min bil som har kontakten (och nya stolar utan airbags) så är det lättaste (och billigaste) att köpa ett 4,7 ohm motstånd och montera för att slippa en konstant lysande airbag lampa