xstream
VW Passat 1,8t Ort: Götene |
| Lör 14 jul 2007 23:03 |
|
Har problem med en bil jag precis köpt...
problemtet ligger i att när jag har backat och ska köra fram och lägga i ettan, så är det helt omöjligt att få i ettan och tvåan, och även efter att man backat och kanske ska lägga i backen igen så skrapar det när den ska i!
Iaf, när jag inte får i ettan eller tvåan då efter backningen, så går de iaf få i 3,4 och 5ans växel, utan problem, men inte ettan, tvåan!
men lägger du i trea, och kör lite framåt, och får lite rull på bilen, då är de inga probs att få i ettan.
har lite glapp i växell linkaget, men de kan väl inte vara de stora problemet? för får jag bara lite rull på bilen så glider ju ettan i som smort.
och de e inte alltid som detta uppstår...
bilen är mkt försigtigt körd, och har gått 17300 mil.
jobbar som vw meck på dagarna och borde kunna fixxa detta, men har inte stött på problemet innan så ville höra lite här först.
antar att jag ska börja med att få bort glappet i växell linkaget..men e inte säker på att problemet ligger där....
tacksam för synpunkter och hjälp!!!!
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 15 jul 2007 0:06 |
|
Det är inte synkringarna i lådan som är dåliga?
börja med att justera växellägena och se om det gör skillnad. Det kostar ju iaf inget
|
|
xstream
VW Passat 1,8t Ort: Götene |
| Sön 15 jul 2007 11:13 |
|
| Ne synkningarna är de inget fel på...för de funkar ibland...och ibland inte..men ska göra en grundinställning på växellägena och se om de blir bättre.....
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|