Forum - Golf 5 (04-08) - Demontera bakdörr golf 5 fsi -04

newberg83
Golf 5 FSI -04 Ort: Sundsvall
Tor 04 okt 2012 12:16 Svara med citat
Hej, upptäckte att varken centrallåset eller högtalarna fungerade på min golf. Lossade gummihöljet som går mellan b-stolpen och dörren och såg att 4 av 6 kablar var av.

Nu måste jag löda ihop kablarna men kommer inte åt att löda i "gummihöljet". Hur tar man isär dörren? Har fått bort klädseln men sen kommer jag inte längre, har läst någonstans att man måste bort med rutan?! Någon som som vet var man kan hitta elschema på dörrkonakterna?

Tacksam för alla tips.
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Tor 04 okt 2012 14:18 Svara med citat
Man tar först bort dörrhandtag genom att lossa på en torxskruv i dörrens bak-kant, sedan skruvar man bort dörrytterplåten under konstens alla regler, men håll reda på skruvarnas längd

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 05 okt 2012 2:08 Svara med citat
a128 skrev:
Man tar först bort dörrhandtag genom att lossa på en torxskruv i dörrens bak-kant, sedan skruvar man bort dörrytterplåten under konstens alla regler, men håll reda på skruvarnas längd

Även handtaget måste lossas och de kan vara lite knepigt!!

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
newberg83
Golf 5 FSI -04 Ort: Sundsvall
Tor 11 okt 2012 17:29 Svara med citat
Tjena, jag slapp ta bort innerplåten, fick bort gummibälgen från dörren så jag kom åt att löda. så nu fungerar det. Jag gruvar mig dock för den dagen när jag måste bort med innerplåten. Ser inte helt enkelt ut. Confused tack för all hjälp sålänge.