Forum - Golf 5 (04-08) - Vad kostar ett kamremsbyte på en Golf MK5 1,6 -05?

Jojjan
Ingen VW Ort: Karlskoga
Fre 23 nov 2012 19:24 Svara med citat
Hur mycket har ni fått betala för ett kamremsbyte på en Golf MK5 1.6 -05? Vilka delar byts och vad kostar dessa? Hur lång tid tar bytet för en bilmekaniker? Lönar det sig att köpa delarna från Tyskland och sedan få dessa monterade på en bilverkstad här i Sverige?
Observera att detta kamremsbyte inte kommer att genomföras på en VAG-verkstad, men har ni prisuppgifter även från en sådan verkstad så skriv gärna ner dessa här.
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Fre 23 nov 2012 19:29 Svara med citat
Man byter vattenpump, spännrulle och självaste kuggremmen

kolla gärna med

teiledirekt.de
mister-auto.se

för reservdelspriser

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Lör 24 nov 2012 0:57 Svara med citat
Pm:a regnummer så får du prisuppgift exakt på kronan vad det kostar hos vw. Dock inte förrän på måndag Wink Tänk på att olika verkstäder har olika timpris också.
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Lör 24 nov 2012 1:58 Svara med citat
graul skrev:
Pm:a regnummer så får du prisuppgift exakt på kronan vad det kostar hos vw. Dock inte förrän på måndag Wink Tänk på att olika verkstäder har olika timpris också.

Skriv de här så kontrar jag me ett pris hos oss Wink

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
graul
Lör 24 nov 2012 14:44 Svara med citat
Jo det tänkte jag absolut göra men han kanske inte ville lägga ut regnumret. Det var så jag tänkte Regular Smiley
Jojjan
Sön 25 nov 2012 23:00 Svara med citat
Nja Golfen är min mors så jag vill inte skriva ut något regnummer här. Borde det inte gå att beräkna kostnaden för kamremsbytet utifrån den information som jag redan har gett? Wink
Informationen som jag har hittat från Autoexperten gällande delarna till kamremsbytet är följande:
* Kamremssats inklusive vattenpump (SKF) 1600kr
* Termostat inklusive packning. 340kr.
graul
Mån 26 nov 2012 0:33 Svara med citat
Kommer inte långt i systemet utan regnummer. Men jag ska se om vi har nån 1.6 nånstans så du kan få ett ungefärligt pris i alla fall.
graul
Mån 26 nov 2012 16:43 Svara med citat
Jag kollade en 1.6 trendline 102hk och på den kostar bara skälva kamremsbytet 5873:- inklusive moms ingen service är inräknad. Arbetet ligger på 3558:- och delarna 2313:-. Strax under två timmar tar det om allt går som det ska.
Detta är på auktoriserad vag-verkstad.
En fingervisning om priset blev det i alla fall Smile
Jojjan
Tis 27 nov 2012 4:01 Svara med citat
Tusen tack för svaret. Thumbs up
graul
Tis 27 nov 2012 22:30 Svara med citat
Inga problem Regular Smiley