Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Tis 14 aug 2007 0:16 |
|
Tja.
När jag skulle köra i väg med bilen i går så va det en lapp på vindrutan där det stog att "Jag har råkat backa på dig, kontakta mig 070-............."
Går ut och ser att vänster fram skärm är intryckt, stötfångare, front plåt, krockbalk, huv, grill o lite annat skit.
Har skrivit papper med killen som körde på mig och sitter nu och funderar hur det kommer gå för min kära bil.
Hur mycket tror ni jag får av försäkringsbolaget? Kommer dom vilja skrota den tro?
Kan jag välja att ta pengar och behålla bilen och hur mycket tror ni i så fall jag får?
Vad har jag för alternativ och vad vinner jag mest på?
Vad har ni för erfarenhet av försäkringsbolags värderingar? Någon som fått sin golf II värderad som liknar min?
http://vwgolf.se/viewtopic.php?t=367/ Medlem sen 6 april 2006 #208
Senast ändrad Tis 14 aug 2007 3:32, ändrad totalt 3 gånger
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Tis 14 aug 2007 1:28 |
|
| Du ska bli nöjd hur som helst, vad vill du ha för bilen? det är inte du som gjort fel, du ska minst få en lika fin bil utan att behöva betala något alternativ få pengar och fixa saker själv, värre om du orsakade skadan. Du ska inte få något sämre än innan bara för någon backar in i dig
|
|
Fransmatta
| Tis 14 aug 2007 2:39 |
|
| Bobo skrev: | | Du ska bli nöjd hur som helst, vad vill du ha för bilen? det är inte du som gjort fel, du ska minst få en lika fin bil utan att behöva betala något alternativ få pengar och fixa saker själv, värre om du orsakade skadan. Du ska inte få något sämre än innan bara för någon backar in i dig |
Nej det är lite så jag känner, är rädd att jag kommer känna mig lurad till slut.
Har letat efter några som liknar min och priserna är ganska sprida..
http://www.blocket.se/vi/12815755.htm?ca=10_s
http://www.blocket.se/vi/12979575.htm?ca=10_s
http://www.blocket.se/vi/12623406.htm?ca=10_s
Jag vill behålla min bil och fixa det själv men frågan är om dom bara ger mig en struntsumma eller om dom blåser på med 10-15 tusen + att jag får behålla den?!
eller är det en fantasisumma tro?
För MIG är ju min golf värd dom pengarna... dom säljer ju pisshögar för 10 lixom.. och skulle dom laga min bil får dom nog räkna med >20.000 med dom skador som blivit.
Frågan är om dom kan tvinga mig skrota den om kostnaden för reparationen är på 20.000kr?!
Det är ju som sakt inte mitt fel och jag borde ju gå vinnande ur de här om det finns någon rättvisa hos herr försäkringsbolag... Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
Fransmatta
| Tis 14 aug 2007 3:32 |
|
Flera verkar ha varit in och tittat här i tråden utan att gissa hur mycket jag kan/kommer få....men fram med de bara...tänker ni "han får va nöjd med 1000kr och skrota bilen" så säg de i så fall vill i alla fall höra vad ni tror.... Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
phules
Donator 25
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Tis 14 aug 2007 6:58 |
|
Jättesvårt dedär, om dom räknar nåt medel/marknadsvärde. en sak är säker, de finns ingen som kan skrota din bil!!! de e ju du som äger bilen.
har en polare som fick en buckla i dörren på en merca 91a. han fick 20k och skiter i att laga dörrren, sparar till ny isället hahah
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tis 14 aug 2007 11:21 |
|
En polares farsas bil brann upp för ett tag sedan.
I det ärendet så gick försökringsgubben in på typ blocket för att se vad bilen kunde varit värd. Jämförde med bilar säljs privat och tog det dyraste priset då bilen var totalförstörd framför bakdörrarna.
Antar att du kommer att få välja om du vill skrota den och få ersättning eller laga skadorna. Men reparations kostnaderna är väl inte skitbilliga om du fått krockbalken skev?!
Så jag skulle nog gissa på att dom ger dig ersättning för bilens värde.
För jävla tråkigt det som hänt, tycker din är så fin ju!
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 14 aug 2007 18:00 |
|
Jag hade en jetta jag blev påkörd i. blev en liten liten buckla i röven. bilen såg i övrigt ut som stryk.
fick 5000 och behålla bilen, eller 7000 och skrot.
Och om det var din golf så är väl den nåååågot fräschare. så lite pröjs ska du allt ha.
du har ju som sagt inte gjort nått fel.
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
Bobo
| Tis 14 aug 2007 19:04 |
|
Bara vad jag hört, men man ska i stort sätt aldrig nöja sig med första budet, de som alla andra vill tjäna pengar eller i detta fall förlora så lite pengar som möjligt
Du har inga bilder på skadan?
|
|
Fransmatta
| Tis 21 aug 2007 1:01 |
|
Tyvärr inga bilder på skadan men ska fixa fram de.
Ej hänt något nytt än i alla fall, så ja sitter fortfarande och funderar på hur mycket de är rimligt att jag ska kräva av dom. Vill som sakt behålla bilen och få pengar att fixa det själv. Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
Bobo
| Tis 21 aug 2007 3:45 |
|
| Har du inte hört något än? kan du ens köra bilen?
|
|