Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Nybliven golfägare

coffe_aberg
Golf 1 GLS -80 Ort: Karlstad
Tor 26 jul 2007 9:38 Svara med citat
Hej alla!

Köpte igår min första VW. En Golf Gls -80 med 75 friska hk. Rätt skoj och charmig bil. Har haft några gamla småbilar tidigare också men nu var det tydligen dags för en gammal Golf att få bekänna färg. Smile

Den är besiktad och skattad till sista september så jag kommer säkert trakassera er med en massa frågor om mektips såsmåningom. Smile

//Coffe
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tor 26 jul 2007 11:40 Svara med citat
Välkommen. Bara att fråga på. Vi är ett glatt gäng som gärna svarar på dumma frågor. Bra frågor oxå förstås. Men alla mina frågor brukar vara dumma.

Inte aktiv längre.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 26 jul 2007 13:17 Svara med citat
Hehe, vwälkommen Thumbs up
Du kommer inte ångra dig angående bilvalet. Jag lovar Smile

min gamle mk1 75hk krånglar mindre än mk2 16v'aren Razz

mk2 vr6
coffe_aberg
Golf 1 GLS -80 Ort: Karlstad
Tor 26 jul 2007 14:19 Svara med citat
Tack ska ni ha!

Jag har haft några gamla Mercor tidigare och det forumet hänger jag fortfarande på trots stjärnlösheten. Får se om detta forum imponerar lika mycket. Smile

Jag har en Alfa 156 som jag ska sälja och då behöver jag ju en mellanbil tills att jag hittar något nytt. Men vem vet, om Golfen är snäll mot mig kanske jag behåller henne och skiter i att köpa något annat dyrare. Den är ju onekligen charmig. Har haft en bakhjulsdriven Starlet och en Autobianchi (Lancia) A112 tidigare och de stormtrivdes jag med. Har tydligen en liten fetisch för gamla småbilar. Dancing

//Coffe
xjonas
Golf 4 1.6 16v -02 Ort: Vellinge
Tor 23 aug 2007 13:40 Svara med citat
Tja ha ja, tyckte jag kände igen dig, Coffe. Då är vi två som lämnat MB, körde ju en gammal 230E-86 tidigare men behövde nåt nyare för att pendla till och från jobb med. Jag har också precis skaffat en Golf (IV-02) men har inte vågat berätta på MB-forumet än Embarassed

Jonas