Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Tyska eBay?

Rodban
Golf 2 G60 -91 Ort: Jönköping
Mån 27 aug 2007 22:22 Svara med citat
Tjena grabbbar!
tänka höra om nån här köper från tyska ebay?

själv har jag aldrig köpt något från ebay inte ens från USA.
nu har jag planer att köpa nya fälgar till nästa sommar,själv tycker jag att de finnns inget annat val än bbs rm,haha rena porren på golfar! Angel
finna ju kopior att köpa nya men lite väl mycke pengar,när man ska på med däck med.haha
men har nu kollat in mycke på tyska ebay å där finns de en hel del rm
till någelunda över komligt pris.

men som sagt så har jag ingen efarenhet av ebay.
antar att de är jobbigare med när det gäller tyska
hare gott/Rob

kom på att de kanske va fel del av forumet,haha
flytta om ni vill Laughing
pstrand
Donator 100 Corrado G60 -91 Ort: Västerås
Tis 28 aug 2007 8:32 Svara med citat
Hej

Jag brukar handla från ebay.de
Inga problem, men kolla annonsen noga innan du bjuder på fälgar så att dom verkligen skickar till Sverige.
Och titta efter BBS RS istället för RM Wink

Mvh Per
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Tis 28 aug 2007 11:23 Svara med citat
Jag har också handlat därifrån. Det funkar bra med handlarna, sämre med svenska posten.

Var ett jävla klydd sist jag skulle få grejer. Tydligen har Deutsche Post köpt upp DHL. Så all post skickas med DHL. Är man då inte hemma när DHL kör ut skickas grejerna till svenska posten. Där tar de en jävla tid med administration etc och varken DHL eller Posten har koll på var paketet finns.

Men sen kommer de till slut! Smile
Tussse
Golf 1 GT -83 Ort: Timrå
Tis 28 aug 2007 11:48 Svara med citat
Köpte nya stötdämpare och fjädrar från tyskt företag men genom engelska e-bay.
Lättare med att förstå beskrivning och så, skickades med dhl och det var inga problem när paketet var här kom en hämtningsavi i posten och sen va det bara att ringa och bestämma när dom skulle leverera eller om man ville komma ner och hämta direkt.
Rodban
Tis 28 aug 2007 20:23 Svara med citat
Okej,såå de är de viktigaste man ska kolla då,att dom ens kan skicka de till en.haha
RM/RS hehe båda lika heeta.skillnaden är att RM är 2 delars medan RS är 3 va?
ska kolla upp lite mer på ebay,finns mycke som man vill ha!haha
/Rob
Rausner
Golf 2 Ort: Markaryd
Tis 28 aug 2007 21:59 Svara med citat
Genuine skrev:
Jag har också handlat därifrån. Det funkar bra med handlarna, sämre med svenska posten.

Var ett jävla klydd sist jag skulle få grejer. Tydligen har Deutsche Post köpt upp DHL. Så all post skickas med DHL. Är man då inte hemma när DHL kör ut skickas grejerna till svenska posten. Där tar de en jävla tid med administration etc och varken DHL eller Posten har koll på var paketet finns.

Men sen kommer de till slut! Smile
Nu snackar du skit Linus. Jag jobbar på DHL och när grejerna blivit utkörda och där inte är folk hemma så kommer dem tillbaka till terminalen där dem ligger å skräpar tills kunden vill ha dem typ Wink

Nee men vi ringer sedan kunden eller skickar brev och berättar att godset finns att hämta på terminalen.. Klabbar sällan med oss, Posten däremot har noll koll på saker och ting har jag märkt..
Genuine
Ons 29 aug 2007 7:52 Svara med citat
Rausner skrev:
Nu snackar du skit Linus. Jag jobbar på DHL och när grejerna blivit utkörda och där inte är folk hemma så kommer dem tillbaka till terminalen där dem ligger å skräpar tills kunden vill ha dem typ Wink

Nee men vi ringer sedan kunden eller skickar brev och berättar att godset finns att hämta på terminalen.. Klabbar sällan med oss, Posten däremot har noll koll på saker och ting har jag märkt..
Det stämmer OM det skickas med DHL från början. Om det däremot skickas med Deutsche Post, så tar DHL över efter ett tag o då följs tydligen inte de vanliga rutinerna.

Detta fick jag höra först på Posten Sverige och sedan en liknande historia på DHL, men du kan ju höra efter på jobbet.

Jag KAN ha fel (även om det väldigt sällan händer) Dancing
Rausner
Ons 29 aug 2007 9:50 Svara med citat
Har ingen direkt ork att kolla efter haha. Fan nu har jag börjat kolla bbs-fälgar å annat mys på ebay igen å får stort sug. Är det hädelse med svartlackerade rm med stor rödeloxerad kant? Rolling Eyes
Genuine
Ons 29 aug 2007 11:20 Svara med citat
Nej fan! De låter asfett
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 29 aug 2007 12:29 Svara med citat
Släng in en bild så vi får dreggla lite Drool
Rodban
Ons 29 aug 2007 16:54 Svara med citat
Jhaa de finn sen hel del mysiga grejor på ebay!å riktigt fina bbs!

exempel:
alla till golf Smile
sista är rätt sjuk men de var barar en fälg,hah
bbs 1.jpg bbs 4.jpg bbs 2.jpg bbs 3.jpg bbs.jpg
Rodban
Ons 29 aug 2007 16:56 Svara med citat
Dom sista skulle sitta såå fint! Very Happy
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Ons 29 aug 2007 17:00 Svara med citat
Haha, vad fan ska man med en sån fälg, kan ju knappast finnas fler, använda som tunna och kyla ölen kanske Regular Smiley

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Fredde
Golf 2 1,8 cl Ort: Oskarshamn
Ons 29 aug 2007 18:37 Svara med citat
Rausner skrev:

ursäkta om jag bryter mig in i samtalet men jag jobbar själv på poståkeriet och vi har inga problem att få ut diverse gods. Men e inte personen hämma så läggs det en avi i blevlådan att det finns gods för utskörning , det e bara ringa när man vill ha det. och det finns en internet sida som man kan söka efter sitt paket om man har ett kolli:id. så så dåliga e vi inte.
Rausner
Ons 29 aug 2007 19:40 Svara med citat
Fredde skrev:
ursäkta om jag bryter mig in i samtalet men jag jobbar själv på poståkeriet och vi har inga problem att få ut diverse gods. Men e inte personen hämma så läggs det en avi i blevlådan att det finns gods för utskörning , det e bara ringa när man vill ha det. och det finns en internet sida som man kan söka efter sitt paket om man har ett kolli:id. så så dåliga e vi inte.
Jag var inte särskilt seriös. DHL å posten fungerar på samma sätt mer eller mindre.. Dock när jag var där å skulle hämta paket så hittade dem inte det trots att 5-6 man yrade runt i 20 minuter.. aja nuff said om logistikbolag Smile

Gah är bra sugen på dem guldiga där ju. Men måste ha bredare kant ^^
Genuine
Tis 04 sep 2007 9:28 Svara med citat
Fredde skrev:
Hoppas inte du tog illa upp av nåt jag skrev. Faktum är dock att svenska posten INTE kan söka ett internationellt KolliID. Så även om man som kund får ett kolli av DHL eller DeutschePost är det fullkomligt värdelöst när paketet väl är i Sverige. Och om jag förståt allt rätt är det väl i Sverige som de klyddar.

//Linus
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tis 04 sep 2007 21:23 Svara med citat
Köper nästan allt från ebay.de till mina bilar, inte varit några större bekymmer med leveranser och betalningar m.m fått det mesta via UPS hem till dörren

.....privat liv.....