Satt här om dan o funderade på uttycket Dub. Vad jag förstår är det ett common-namn för styling/tuning (Dubbing cars = kittar bilar)...?
Jag undrar lite om någon kan berätta den "exakta" översättningen? Det är väldigt frekvent i VW tidningar (ex. Dubbed out Beetle), men gäller det även andra bilar, typ "Dubbed out Volvo"?
Dub (wheel), a wheel or rim that is 20" or more in size[citation needed]
A 20 dollar bag of cannabis[citation needed]
A Volkswagen, commonly referred to as a "Veedubbleyou" or simply "Vee Dub"[citation needed]
Citat:
The term "DUB" is street slang for custom wheels 20" or larger in diameter and was popularized through hip hop music
Jag som hittade ett fräck DUB emblem o tänkte att det var VW's only!
Svårt att hitta exakt vad det betyder, det närmaste jag kom var: dub: 20 rim (wheel), usually on a luxury car.
Om det nu kan ha nått med att dom har slängt på stora feta flashiga fälgar på bilen.
Allt den där infon sätter ju den lilla lyriken i låten "Dub-I-Dub" med Me & My i en helt annan dager.
Och för er som inte vet vilka jag pratar om finns givetvis musikvideon på YouTube.
EDIT: Är man sugen på mer "*ompa*ompfa* Yeah yeah!"-musik så finns det ännu en video med dem (Baby Boy). Den låter förvisso i princip likadant men eftersom man tillhör generationen som gick högstadiet och gymnasiet under Eurodanceeran så ser (och hör) man lätt nyanserna. Haha.
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.