graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Tis 18 sep 2007 21:19 |
|
Ja, vad är den värd?
91:a GL som går jättebra, har rullat lite över 20k mil, rs-front, vita baklysen, klarglasblinkers fram och på sidorna, stora fångarn bak, riktigt fräsch inredning, elspeglar som också är eluppvärmda, stolsvärme, hoodlifters, yttepytte lite rost, 2-tums avgassystem inkl. ny katalysator och dubbelt utblås
plus att när den säljes så är alla irriterande småfel (inte många) fixade på den så allt funkar som vanligt
Projekttråd: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=1331
nå? vad säger ni?
Senast ändrad Tis 18 sep 2007 21:53, ändrad totalt 3 gånger
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 18 sep 2007 21:34 |
|
| är det ingen värstingmaskin i, läs gti, så är den inte värt mycket i mina ögon :\
|
|
graul
| Tis 18 sep 2007 21:48 |
|
Jo jag vet det men mellan tumen och pekfingret bara, måste ju få den såld för en liten peng iaf eftersom jag eventuellt ska köpa en annan bil
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Ons 19 sep 2007 8:59 |
|
Hur ser den ut under (rosst i golvet)..?
Är den fin där skulle jag tippa på ca 9000:-
För den är riktigt fin i övrigt..
|
|
graul
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Ons 19 sep 2007 12:03 |
|
Den är ju värd de folk är beredda att betala för den och det är ju väldigt olika.
Det är ju inte helt ovanligt att ens bil blir nervärderad om man frågar någon annan vad den är värd, sen när personen man frågat ska sälja sin bil så är den värd långt över vad andra tar för lika bil.
För en person som bor i gustavsberg, letar efter en golf 2, inte orkar åka så långt för köpa en, tänkt köpa allt som du har eftermonterat så kanske han är beredd att betala 20 tusen medans en person som bara vill ha en golf 2a att pendla i och som inte bryr sig om eftermonterade grejer inte kan tänka sig ge mer än 10 tusen för den.
Så sätt ut den för de du vill ha för den och se om någon köper den, annars är det ju bara att sänka priset.
Ett tips om du vill sälja bilen snabb är att söka på blocket på likvärdiga bilar, trycka på vissa billigast först och lägga dig i pris så du är bland dom 1-5 första.
Tack och hej Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
graul
|
Wtec
VW Corrado Vr6 Ort: Stockholm |
| Ons 19 sep 2007 14:42 |
|
Jag fick 21000 för min mk2a
En 92a med 14700mil på mätaren, knappt någon rost och alla delar till
Projekt/bilder: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=1977
Gäller bara att hitta rätt köpare
Mvh Willie
|
|
graul
| Ons 19 sep 2007 14:59 |
|
Hmm.. tror jag vet på ett ungefär vad jag vill ha för den, men vi får se.. allt beror på skicket på den andra bilen
|
|