Nån som vet hur man ''dödar'' bältesplinget? Mekonomen har försökt via diagnos men fick ej tyst på det.
Felet sitter i bälteslåset, nåt glapp av nåt slag. Vanligt förekommande tydligen och har ingen lust att byta det för då måste stoljäveln ut och vips så kostar det skjortan och halva byxbenet för något som inte är fel egentligen.
Nat.vis använder jag alltid bälte så förnumstiga kommentarer om det undanbedes tack!
Det enda jag vill är att få tyst på den där jävla signalen.
Har inte en golf själv (ännu) men antar att de antingen skulle funka om du letar upp var plingljudet kommer ifrån o kopplar ur högtalaren/källlan till ljudet, eller om det eventuellt funkar att bara förbikoppla mekanismen i bältes honan (så att datorn får ett positivt värde från din stol 24/7???) bara en gissning
Gjorde det med min äkta kina-VAG-COM-kabel och VCDS igår. Det står ganska väl beskrivet i VCDS-manualen på nätet hur man gör, om man nu har en sån kabel.
Någon kanske som vet om airbagen kan strula fall man kopplar ut kontakten under stolen och så? Airbagen har iof en egen kontakt men tänkte, om man kopplar ut kontakten till bältet, så tror väl bilen att ingen sitter på stolen och då kanske den inte utlöser airbagen eller är jag helt ute och cyklar?