Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Körförbud..åååhhh så kul...

Annika
Donator 50 Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Ons 19 sep 2007 22:15 Svara med citat
Var och besiktade pärlan idag, efter att ha fått skjuta upp tiden 3 gånger.
Länkarmen till vä framdäck har nästan rostat av, så körförbud på plats. d'oh!
Bromsrör som rostat sönder (bytte alla utom just det röret tidigare)
Bromsslang som läcker.
Spindelled på hö fram.
Sen bra att veta på framaxelbalk rostangripen (var likadant förra året) och främre motorfästet.

Blev en liten lista att jobba efter...bläh Brick wall ...så less på denna bil. Den baaara krånglar. Thumbs down

Såå..nu har jag klagat av mig lite;)
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Ons 19 sep 2007 22:24 Svara med citat
Stackars du!!

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
Annika
Ons 19 sep 2007 22:28 Svara med citat
Har iaf flyttat bilen till verkstan ikväll, tur den ligger nära besiktningen så det gick att köra över parkeringarna. nu ska det bara finnas tid att fixa allt med. usch, känns inte lockande för fem öre. Hade ju sett fram emot att köpa lite bättre högtalare till bilen, men det får skjutas upp
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Ons 19 sep 2007 22:35 Svara med citat
Är så ibland,jag va skit nära med att beställa nytt slutsteg.....sen fick jag lov att byta stötdämpare och fjädrar (Brustna fjädrar och grovt klunkande i framvagn),så det blev inget med köpet av steget.
Har lagt alla köp av ljud och styling prylar på is nu så man kan samla ihop kosing så man kan inhandla till våren.
Men stå på dig och fixa en sak i taget så kommer det att lösa sig ska du se.

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
Annika
Ons 19 sep 2007 22:43 Svara med citat
Så tråkigt! Jag hade precis köpt steg och låda eftersom bilen inte hade jävlats nåt på en hel månad. När jag åker hem efter ljudinstallationen var klar så började bromsoket kärva igen, murphy - Annika 1-0

Delarna blev faktiskt inte så farligt dyra, en jäkla tur att man har kontakter på autoverkstaden.
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tor 20 sep 2007 6:59 Svara med citat
Annika skrev:
Har iaf flyttat bilen till verkstan ikväll, tur den ligger nära besiktningen så det gick att köra över parkeringarna. nu ska det bara finnas tid att fixa allt med. usch, känns inte lockande för fem öre. Hade ju sett fram emot att köpa lite bättre högtalare till bilen, men det får skjutas upp

stackars dej Sad
men om man har körförbud får man ju köra bilen hem och till/från verkstad.
Annika
Tor 20 sep 2007 10:41 Svara med citat
Nej, inte till verkstaden, bara från. När dom har satt körförbud på plats så är det för att bilen anses vara för farlig att släppa ut på vägarna innan felet är åtgärdat. Så jag fick egentligen inte flytta den igår. Men farsan tyckte att dom hade varit lite väl griniga, att länkarmen skulle hålla ett tag till..
graul
Tor 20 sep 2007 11:05 Svara med citat
Jaha såg inte "på plats" Embarassed
men den skulle säkert hålla ett tag till Wink
Annika
Tor 20 sep 2007 11:09 Svara med citat
Hehe ingen fara=)
Det tror jag med, men det är bara att bita i det sura äpplet och byta...hehe. Nån som vet om det är svårt att byta länkarmen?
graul
Tor 20 sep 2007 13:34 Svara med citat
Min pappa sa att det var skitsvårt att byta, men när jag var under för att kolla så såg det inte så svårt ut..
fast det var ju inte seriös nu-ska-jag-byta-länkarms-koll iofs Wink
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Tor 20 sep 2007 13:57 Svara med citat
Annika skrev:
Var och besiktade pärlan idag, efter att ha fått skjuta upp tiden 3 gånger.
Länkarmen till vä framdäck har nästan rostat av, så körförbud på plats. d'oh!
Bromsrör som rostat sönder (bytte alla utom just det röret tidigare)
Bromsslang som läcker.
Spindelled på hö fram.
Sen bra att veta på framaxelbalk rostangripen (var likadant förra året) och främre motorfästet.

Blev en liten lista att jobba efter...bläh Brick wall ...så less på denna bil. Den baaara krånglar. Thumbs down

Såå..nu har jag klagat av mig lite;)

Vi brukar säga "spanska flaggan"..
As tråkigt de där..
Bitaihopp och sy ihopp vagnen.. Very Happy
Nya TAG Komigen nu.. Razz

VolksWagon for life..
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Tor 20 sep 2007 15:55 Svara med citat
Var man än kommer så finns de tlite humor. säger inte att den är bra men den finns.

känner igen det. och tom TAG sa, nya TAG och bit ihop.
haha. oh, jag är så trött.

Clio Sport 2,0 16v -01
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 20 sep 2007 17:28 Svara med citat
Har den aldrig varit lossad innan kan det vara lite kämpigt. men det fixar du Wink

mk2 vr6
Annika
Tor 20 sep 2007 20:33 Svara med citat
Graul: Jag vill nog inte lyssna på din pappa, vill nog lyssna på att det ska vara enkelt..haha;)

TAG: Besiktningsmannen sa att jag skulle få en vacker spansk flagga oxåWink
Haha nya TAG...humornivå låg...men det funkar:P

jöns: Japp, så är det. Trött kl 4 på eftermiddagen? vad är detta?Razz

mellowd: Blir nog inte jag som behöver oroa mig för det dock, med tanke på mina händer (opererad för längesen som aldrig blivit bra) så blir det min bilguru som får bita i det sura äpplet och fixa det:)
graul
Tor 20 sep 2007 20:38 Svara med citat
Annika skrev:
min bilguru som får bita i det sura äpplet och fixa det:)

en sån skulle man ha Wink
Hägglund
Donator 25 Golf 5 2006 Ort: Örnsköldsvik
Tor 20 sep 2007 20:46 Svara med citat
Ajdå tråååkigt Sad
Kom ihåg förra året när jag skulle besikta min innan jag skulle ställa av den. Dagen innan besiktningen så knäckte man handbromsen. Skulle testa den, men det skulle man ha aldrig gjort Wink

Nåjaa hoppas det löser sig Pray

Få fixa en VW träff till vårkanten då som en tröst hehe Wink

Bild
Wtec
VW Corrado Vr6 Ort: Stockholm
Tor 20 sep 2007 20:55 Svara med citat
Lider med dig.. Men det är bara ta nya tag och fixa det Thumbs up
Annika
Tor 20 sep 2007 21:09 Svara med citat
graul skrev:
en sån skulle man ha Wink

Hehe japp, de är inte illa alls faktiskt:) Faktiskt honom jag köpte golfen av, så han har väl lite dåligt samvete över att den inte funkar så bra:P

ConfuseD skrev:
Ajdå tråååkigt Sad
Kom ihåg förra året när jag skulle besikta min innan jag skulle ställa av den. Dagen innan besiktningen så knäckte man handbromsen. Skulle testa den, men det skulle man ha aldrig gjort Wink

Nåjaa hoppas det löser sig Pray

Få fixa en VW träff till vårkanten då som en tröst hehe Wink

Haha, det är jävligt illa Sad vi gjorde alla såna grejer oxå, men allt höll, fick toppbetyg på bromsar och handbromsen, så det var väldigt skönt(trots läckaget bak)
Löser sig gör det nog, men tar nog tyvärr tid, har fått låna en ford sierra under tiden, fy faan va vidrig att köra jämfört med golfen!
Japp, en VW träff tycker jag absolut vi ska fixa till våren:)

Wtec skrev:
Lider med dig.. Men det är bara ta nya tag och fixa det Thumbs up

Tack...japp, det ska fixas, frågan är bara när...hehe
Hägglund
Fre 21 sep 2007 19:39 Svara med citat
Ford på det??? Oj oj oj, då blev saken inte bättre, är inge större Ford fan direkt.
Japp, kanske VW crusing när det är första maj då, om inte min bil ligger i bitar igen hehe.

Bild
Annika
Lör 22 sep 2007 2:48 Svara med citat
ConfuseD skrev:
Ford på det??? Oj oj oj, då blev saken inte bättre, är inge större Ford fan direkt.
Japp, kanske VW crusing när det är första maj då, om inte min bil ligger i bitar igen hehe.

Precis..ju mer jag kör forden, desto mer längtar jag efter golfen! Pappa hade ford hela min uppväxt, så jag har byggt upp mitt "antiford" lääääänge. Fy faan va vidrig bil det är att köra, den har bara gått hälften så långt som golfen, en årsmodell nyare, servo och lite sånt, men fy fan alltså. 1000 gånger hellre golfen.

Hehe jasså planer på att plocka ner den igen? du måste ju fan hinna köra lite oxåWink
Du har inte lust att hjälpa till med skruvandet inför besiktningen? haha:P
Hägglund
Lör 22 sep 2007 13:35 Svara med citat
Annika skrev:
Precis..ju mer jag kör forden, desto mer längtar jag efter golfen! Pappa hade ford hela min uppväxt, så jag har byggt upp mitt "antiford" lääääänge. Fy faan va vidrig bil det är att köra, den har bara gått hälften så långt som golfen, en årsmodell nyare, servo och lite sånt, men fy fan alltså. 1000 gånger hellre golfen.

Hehe jasså planer på att plocka ner den igen? du måste ju fan hinna köra lite oxåWink
Du har inte lust att hjälpa till med skruvandet inför besiktningen? haha:P

Vet precis hur det är. Mina föräldarar har kört Ford sen man var typ 5-6 år och nu är man 19 och dom kör fortfarnade samma eländiga mäkre.
Jopp kanske blir att riva den, om man kan få något jobb.
Njawe ska inte förstöra ditt projekt, kanske bli bara värre om jag ska hjälpa hehe Wink
Hoppas det går bra iallfall, har inte sett den på vägarna så mycket. En gång tror jag.

Bild
Annika
Lör 22 sep 2007 13:41 Svara med citat
Hehe illa...pappa har iallafall bytt till volvo (köpte sprillans ny v70 D5 vid årsskiftet) så det är ju ett steg åt rätt riktning..allt är ju fan bättre än f**d
Hehe okej. Vad är planerna utifall du får jobb då?

Tror inte det kan bli så mycket värre än det redan ärWink
Tack.. hehe, innan bes. har den faktiskt funkat rätt bra så har kört en del, men jag har inte sett dig en enda gång faktiskt...