Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Omdöme: Din Bil GBG

loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Lör 19 apr 2008 10:48 Svara med citat
Tänkte bara ge ett litet omdömme om detta ställe som en liten varning för andra, har varit där några ggr för att fixa bilen för en försäkringsskada och då iaktagit deras beteenden mot mig och mot andra. som ni märker så skrev jag som en varning och då förstår ni kanske att de inte är den bästa kritiken jag har att ge. för de första så är ju bemötande en viktig del för att ge ett gott intryck något dom lyckas med när man väl kommer fram och få prata med dom en morogn när jag kom va fick jag säga till dom 3ggr för att hela personalen stod runt en dator och kollade på något filmklipp dom hittat, när man väl pratar med dom är dom som vilken anna bilfirma som helst och allt verkar bra, men när man går(som jag iaktagit från andra kunder för mej) så börjar skitnsnacket om vilken idiot de va innan han ens hunnit lämna lokalen som skrattar och trycker ner utan att ens tänka på att det är fler kunder i lokalen som med lite innanför pannbenet kommer förstå att de kommer antagligen låta likadant när dom går. anledningen till att jag va där var för en försäkringsskada som skulle ordnas stötfångaren bak hade blivit repig av en som körde emot mig skadebesiktaren sa max 2-3dagar till mig vilket jag med tyckte va rimlig för lite lack på en lös detalj, när jag lämnar in den får jag veta att han boka in den en hel vecka vilket gör mig lite irriterad oavsett om man bara lägger en halvtimma omdagen så tar de inte en vecka att lacka en stötfångare. jaja inget att göra åt saken utan går hem och hoppas att dom ska hinna klart. dagen innan jag ska hämta den ringer jag för att fubbelkolla om dom hinner klart, ringer vid halv tre tiden och får då vet att han som har koll på grejjerna har gått för dagen.. jaha tänkte jag normalt jobbar folk 8timmars dagar (dom öppnar 7) så hoppas innerligt att den är klar dagen efter. jodå kl 11 dagen efter ringer han och säger att den är klar. åker dit kl5 och ska hämta den tar ut nycklarna och går ut på gården för att hämta den, till min förvåning är gården igenbommad och låst för dagen med en timmas öppettid kvar, får gå in igen och fråga om dom inte stänger kl6 med tanke på att dom redan stängt grinden(börjat bli irriterad på allt) får en slipsnisse att gå runt och öppna för mig iaf så jag kommer ut. väl hemma granskar jag lacken för att se om dom gjort de bra och ser att hela stötfångaren har apelsinskalsyta vilket gör mig rasande för det är inget jag kommer acceptera. så på måndag ska åka dit igen och säga ett och annat.

min bedömning av stället är ett gäng bluffare

Envis med dåligt tålamod....
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Lör 19 apr 2008 11:12 Svara med citat
Vilka jävla skojare, ett sånt företag kommer inte att ha kvar många kunder om dom beter sig så.
Mitt råd är att kontakta ditt föräkringsbolag eller det bolag som stod för skadorna och berätta om bemötandet och det halvkassa jobbet som dom har utfört.....i bästa fall så blir dom av med jobben åt försäkringsbolagen (dvs. om det är många andra som har klagat oxå)

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
loudness
Lör 19 apr 2008 12:10 Svara med citat
Nja eftersom dom e i gbg så har dom den policyn för de bor så många så tappar dom 10st så får dom endå snart 10nya men ska ringa mitt försäkringsbolak med och påpeka detta

jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Lör 19 apr 2008 13:45 Svara med citat
T upp det direkt med chefen på skojbygget, sen kan du påtala att du kommer snacka lika mycket skit om dom om dom fortsätter med sitt konstiga beteende.

Var själv in på en bilmek för några dagar sen, blev hänvisad ut i verkstaden för att vänta där så skulle nån av alla ~5 som jobbade där skulle komma, typ ganska på en gång lät det som.
Efter ungefär 15 min så går jag tillbaka in på kontoret.
Till min "förvåning" ser jag att 1 sitter vid datorn å kollar på fälgar, en sitter å jäser på en stol. 2 dricker kaffe osv..
Men när jag påpekade att jag köper en ny ist för att laga och att jag ringde & beställde en ny (vilket jag faktiskt gjorde) så kom dom på en gång.
Får väl hoppas det var en engångsgrej.. Rolling Eyes

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
loudness
Lör 19 apr 2008 16:45 Svara med citat
Mjo prata me deras chef är nog inte så lätt med tanke på hur stort företaget är men verkastadchefen borde man kunna ta ett snack med

BitchRide
Golf 2 GTI 16v-88 Ort: Helsingborg
Ons 23 apr 2008 10:56 Svara med citat
*asg* att dom e skojare inne på lacken kan jag ju bara säga. Grattis fler som vet de nu. Vet att folk slutar på löpande band där pga av chefen och att dom ända dom får in där nu är små killar som precis slutat skolan och ente ens dom vill vara kvar.

Mitt projekt.. http://www.zatzy.com/showthread.php?t=236549
I samarbete med Guson.se Audodelar.net och Blekinge Bil Radio
loudness
Ons 23 apr 2008 16:26 Svara med citat
Skulle inte förvåna mig alls, va iaf däår igår och prata med dom och de visade sig att att den sk lackmästaren bara jobba 7 till halv 4 och de betyder att jag måste åka dit under arbetstid föär de gick bestämmt inte att ordna så han kunde va kvar lite längre.. bra ställe måste jag säga ska ringa försäkringsbolaget och varna dom om detta

loudness
Tor 24 apr 2008 18:07 Svara med citat
Ringde lackmästaren idag å prata en bra stund ledde till att han skulle återkomma, vilket han faktiskt gjorde med ett besked jag inte väntade mig. ska lämna in bilen på månda och får lånebil till tisdag då ska den tydligen vara klar^^ 2dagar jobb på den när de tog en vecka första ggn hehe ska bli spännande att se hur detta ska gå har inga större förväntingar men dom anade väl att jag inte skulle ge mej:P

loudness
Mån 28 apr 2008 16:58 Svara med citat
Så va de dags imorse att lämna in bilen igen va där strax innan kl7 och ställde bilen gick in för att lämna nyckeln och få nyckeln till lånebilen som dom sa att ja skulle få, när jag lämnat nyckeln sa han japp den ska va klar den 30e på eftermiddagen tack å hej typ, jag frågade då var min lånebil stod och nyklarna till den så säger han : lånebil? de står de inget om här... en djup suck av irritation slog mej och sa att de inte va mitt fel att de blivit så här och idioten till lackmästaren sa att ja skulle få lånebil, som tur va insåg väl den anställda på din bil att de inte va någon ide att prata emot och gav med sig utan några motargument, han leta fram en bilnyckel och börjar leta efter ett utlåningspapper men hittar inget ger mig nyckeln och sger att ja får gå endå utan pappret, på väg ut till bilen är grinden ytterligare en gång för mig låst å får gå tillbaka å be dom öppna.. jaja nu har man iaf lånebil tills bilen e klar och eftersom ja inte har nått papper på att jag har den akn ja ha den hur länge jag vill i princip, dock är de en passat 2.0tdi -07a och känns lika slö som golfen och är stor som en v70 så man vill heldre glida golf faktiiskt.. jaja får se när ja får tillbaka bilen om de blev bättre lack denna ggn

SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Mån 28 apr 2008 17:11 Svara med citat
Verkar vara riktiga drygskallar att ha och göra med, tjuriga oxå.
Hoppas det blir bättre med lackningen denna gång.

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
loudness
Mån 28 apr 2008 17:12 Svara med citat
Jo man får hålla dom hårt om man ska få som man vill

polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Tor 01 maj 2008 1:01 Svara med citat
Fyfan vilken skandal....har hört mycket om såna ställe hur dom behandlar sina kunder.
Dom borde skämmas.
loudness
Tor 01 maj 2008 17:50 Svara med citat
Fick tillbaka bilen igår med ett betydligt bättre restultat dock upptäckte jag att mitt bagage va en stor röra imorse när jag öppnade de så helt klara va dom inte när dom lämnade bilen... synd att det blev så omständigt iaf och jag lär inte åka dit mer för att laga bilen, eller så borde man de för nu är man mer eller mindre ökänd där och ingen vågar göra något dåligt för då får dom ju med mej å göra vilket ja tror dom anat att dom lär få äta upp:D

Rodban
Golf 2 G60 -91 Ort: Jönköping
Sön 04 maj 2008 18:12 Svara med citat
Vad nästan med om samma sak,nu i början av året lämna ja in nästan all plast som skulle lackas om på mk2.
va å pratade med ägaren nån dag innan å han sa att de är barar komma förbi.glad ihågen packa ja in allt i bilen å åkte dit.
kommer ner till själva lack om området å märker att typ ingen kunnde svenska,ett gäng polaker.inget ont om dom.men det känndes lite kans då den enda svensken va själva ägaren en "gubbe" runt 60.men kan ju undra hur mycke dom får i lön.
länade allfall in allt å fick ett rätt högt pris,men tänkte att då kommer de ju va "utstälnings" klass på grejern...
trodde jag.kom å hämtade allt å han inte mer än kolla lite snabbt på grejrna,då ägaran kom å så att vi kunnde ta betalningen på kontorer.
kommer ner å tänkte syna mer noga men då va allt in pakt å inne i bilen.
synade när jag kom hem och...jhaa de va no de sämsat jag har sätt i lack väg..
åkte det på en gång igen å va fly förbanad!visade upp det för "lillchefen" av lackeran å sa inga problem,dom lackade om allt,å de vart mycke bättre.
man kännde ju att dom försökte lura en,lixom "han märker no inte att färgen nästan har täckt"
aaja,det blire aldrig mer allfall!
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 07 maj 2008 8:21 Svara med citat
Tråkigt med personal som struntar i kundvård