Forum - Golf 7 (13-19) - Vilken utrustning borde finnas att köpa till?

Argus
Ingen VW Ort: Örebro
Sön 16 jun 2013 13:23 Svara med citat
Hej,

Om man får önska fritt så kan man fylla på vad som man skulle kunna konfigurera som tillval.

För egen del så skulle jag önska att 4motion (4-dörrars) fanns som tillval till grundversionen av Golf 7. (nu verkar Masters erfordras för 4-dörrars bil) Dessutom så skulle jag önska att 4motion fanns till en bensinmotor. Kanske skulle jag kunna betala extra för eluppvärmt baksäte samt en större bränsletank (jag tror ngn Mercedes har det som tillval).

Någon fler som har specifika önskemål?
Arkin
Golf 6 1.4 TSI Ort: Växjö
Sön 16 jun 2013 14:24 Svara med citat
Ja varför finns inte golf 4-motion med bensinmotor. Är det för att tvinga folk köpa en Tiguan?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 16 jun 2013 14:46 Svara med citat
Arkin skrev:
Ja varför finns inte golf 4-motion med bensinmotor. Är det för att tvinga folk köpa en Tiguan?

4-dörrars Golf Alltrack skulle jag vilja ha. Men precis som du skrev så hade den väl konkurrerat med Tiguan.
Blackbird_CaD_
Ingen VW Ort: Södertälje
Mån 17 jun 2013 18:39 Svara med citat
4motion tillgängligt till alla modeller och laminerade rutor runt om skulle jag vilja se.
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Mån 17 jun 2013 20:59 Svara med citat
4-motion och dsg i kombination. Samt stöd för nya iCar (eller vad de nu kallade det) från Apple
Argus
Ingen VW Ort: Örebro
Tis 18 jun 2013 7:09 Svara med citat
candyweiss skrev:
4-dörrars Golf Alltrack skulle jag vilja ha. Men precis som du skrev så hade den väl konkurrerat med Tiguan.

Jag såg att tillvalet "förstärkta fjädrar" inte finns med i konfiguratorn nu. Annars var det ett billigt sätt att få en något förhöjd markfrigång. Inga övriga detaljer i form av hasplåtar (i allmänhet av plast) etc får man ju inte med sådant tillval.
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Ons 21 aug 2013 9:03 Svara med citat
DSG och 4-motion vore långt upp på min lista. Gärna i kombination med 20mm högre fjädring.

Byta ut dimljus fram mot små extraljus. Personligen hatar jag främre dimljus som standard. Kan räkna på en handen fingrar de gånger som jag sett BÄTTRE med bara dimljus kontra halvljus.
en bättre lösning är att bi-xenon halvljuset kunde manuellt ställas i nedvinklat läge för kraftig dimma. Jag har mycket mer nytta av mer helljus än närbelysning 2-3 meter framför bilen.

Minns även Golf MK2 och MK3 som hade orginal extraljus i grillen som tillbehör.. Med tanke på hur uselt golfen placerat sig i ViBilägares ljustest så skulle det ju lösa problemet snyggt.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Fre 11 okt 2013 22:02 Svara med citat
Håller med de flesta här, större tank, dsg ihop med 4motion, men rattvärme vore fint.

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Lör 30 nov 2013 17:24 Svara med citat
Rättvärme

Bättre justerbarhet i stolarna, skulle önska samma justeringsmöjligheter som förarstolen (ergo Active) även på passagerarsidan. Att dessutom kunna smita åt sidorna på sportstolarna som på Touaregs värstingstolar hade varit ett givet tillval för mig.

Alu paneler istället för de fula pianolackade panelerna i GT'n hade också varit givet.
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Mån 09 dec 2013 15:27 Svara med citat
Bilder på "Golf Sportscombi alltrack" hittar ni på : http://tulioautodesign.blogspot.se/2013/06/vw-golf-alltrack.html

det är en designfirma som lekt med tanken på golf SC alltrack.

riktigt snygg.

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Stringfellow
Golf 7 TDI 150 GT BMT Ort: Stockholm
Tis 10 dec 2013 7:29 Svara med citat
DSG och 4Motion, kommer garanterat några dagar efter jag fått min bil...

Elstol finns bara till skinn idag, tycker jag är tråkigt.

Elbaklucka (Standard på BMW)

Stolsvärme bak

Standard borde vara bättre utblås i baksätet, bedrövligt idag. Tur att man aldrig sitter där...