Forum - Golf 5 (04-08) - Kan ej öppna bakdörr golf V - låsproblem

Saxen06
Golf 5 1.6 -08 Ort: Stockholm
Lör 03 aug 2013 14:43 Svara med citat
Hej!
Har en golf V där ena bakdörren ej går att öppna Confused det klickar till i dörren när man öppnar och stänger med fjärrlåset men inget händer tyvärr. Verkstan vill ha minst 4300 för att få upp dörren och byta låskista.. Kan man på nåt sätt få upp dörren själv och byta låskistan? Alla förslag tas tacksamt emot. Även tips på bra bilmek i sthlm området vore uppskattat.

Mvh Saxen
jckeh
Golf 5 GTI Edition 30 Ort: Uppsala
Lör 03 aug 2013 19:22 Svara med citat
Detta hände min golf förra hösten, fjärrlåset fick inte upp dörren. Jag fick rycka i handtaget samtidigt som jag låste/låste upp med fjärrlåset. Efter några försök fick jag upp dörren.
Testa Smile
Saxen06
Lör 03 aug 2013 19:31 Svara med citat
Åh, jag önskar jag hade samma tur som du! Jag har tryckt och ryck så grannarna måste undra om jag är knäpp Smile

Men då du fick upp dörren och monterat bort klädseln, räckte det med att byta låskistan för att det skulle funka igen?

Tack för snabbt svar förresten Wink

//s
jckeh
Golf 5 GTI Edition 30 Ort: Uppsala
Lör 03 aug 2013 19:46 Svara med citat
Nej låset har fungerat som vanligt sen jag fick upp det igen, det hade bara gått i baklås antar jag.
oljade lite där jag såg att det kunde behövas bara Smile
Saxen06
Sön 04 aug 2013 0:14 Svara med citat
Ok, lucky you! Smile

Nån annan som har nåt annat magiskt tips eller tips på bilmek? Läst nåt om att ta bort fönsterlisten och ner och peta med nån lång mejsel på låset?
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall
Sön 04 aug 2013 0:37 Svara med citat
Hittat i en annan tråd:

http://www.vwgolf.net.au/showthread.php?10618-DIY-VW-Golf-MKV-MK5-door -locked-stuck-FIX

Samt att jag har för mig att användaren a128 hade nått tips som var ett tvåpersonersprojekt tillsammans med en hammare?

Edit:

Fel av mig, användaren var "Sam": i denna tråd. http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=35127