Axel_83
Golf 5 Ort: Stockholm |
| Sön 11 aug 2013 16:53 |
|
Jahapp.
Har haft problem under en längre tid och har nu fått lite mera info så jag gör ett försök igen och se om någon
eventuellt varit med om något liknande eller kan komma på något.
Jag har efter ett kylarbyte haft problem med mindre läckage sporadiskt. Inne på verkstaden som provtryckte helt OK.
Körde 95 mil till norrland, kollade såklart vätskan vid ankomst, Det såg bra ut, men det var en mörkare nyans som verkade flyta på toppen, den var dock borta när jag hade låtit den kallna för jag ville kolla om det var olja eller något.
Dagen efter var kärlet HELT tomt, fyllde på, och dagen efter samma sak. 4 - 5 ggr fyllde jag upp under någon veckas tid. Åkte med bilen till en service i norrland som tryckte systemet kallt och varmt, testade avgaserna och grabbarna kämpade men hittade igenting! Dagen efter detta så hade det gått ner litegrann, ~5mm.
Körde hem bilen från semestern igen. Och dagen efter var kärlet tomt återigen.
Blir knäpp på det här snart, det var bra att få veta att skiten inte kommer in i motorn med avgastestet iofs men varför läcker det när bilen står still?! Men inte när dom trycker systemet? Han hade tillochmed kört hårdare tryck än vanligt och dom hittade inte en droppe..
Någon?
|
|
Tömpa
Golf 5 GTi Ort: Utomlands |
| Ons 14 aug 2013 22:55 |
|
| Vad är det för motor?
|
|
Axel_83
| Tor 15 aug 2013 19:07 |
|
Bah, det glömde jag å skriva
2.0 FSI
|
|
Tömpa
Golf 5 GTi Ort: Utomlands |
| Fre 16 aug 2013 0:56 |
|
Jag antar att kylaren är tät i underkant eftersom den är bytt .Men har du kollat vattenpumpen?.Då det är 5års intervall på remmen så brukar inte pumpen hålla längre (bytte på min GTi på 8,800mil och 5år lite drygt.Den läckte som ett såll).Det har inte varit någon luftficka i systemet?.Kan vara lite rilskiga att få ur ibland.Jag använder en "vakumsug" på jobbet när jag byter/fyller på vätskan.
|
|
Axel_83
|
Axel_83
| Fre 16 aug 2013 17:06 |
|
| Dubbelpost
|
|