När jag skulle åka ifrån kontoret idag så blinkade glödningslampan och i panelen stog det engine fault workshop. Åkte till verkstaden och på vägen dit gick motorn ryckigt. Stängde av bilen och ringde Mobilitetsgarantin och skulle beskriva och startade motorn men då var allt ok. Jag och telefonisten trodde (hoppades) på att det var en engångsförteelse så ingen åtgärd vidtogs.
Några timmar senare när jag skulle åka hemifrån så hände samma sak fast då tändes även motorlampan och den varnade hela tiden nu istället fast varven var jämna nu.
Hmm, tog bort trimboxen (Bestchip) som jag märkte att jag kopplat i fel (tror jag). Orginalhonan, eller vad man ska kalla det, hade jag kopplat i överbliven hane ifrån "trimkablaget". Antar att det är därför jag inte känt någon skillnad
Hursomhelst lät jag minuskabeln till batteriet ligga av i nån timme sen lyste motor-, glödning-, antisladdlampan och en lampa med rattsymbol. Alla utom motorlampan slocknade då jag kört ca 100 meter. Dagen efter lyste ingen lampa alls. Har nu kört ca 30 mil utan att någon lampa tänts. Tro vad det ligger för felkoder lagrade