Kan konstatera att min Golf Masters 1.2 tsi har leverats utan stänkskydd. Alla golfar jag ser har dem fram åtminstone. Är detta missat på min eller har alla beställt dessa som utrustning?
Det skulle ju kunna vara så att det skiljer sig mellan återförsäljarna, att vissa monterar stänkskydd på alla bilar som de säljer medan andra inte gör det.
Jag ringde upp min försäljare när jag hade beställt min nuvarande Polo för att lägga till stänkskydd i beställningen, men fick då till svar att "främre stänkskydd monterar vi på alla bilar som vi säljer".
Att askkopp listas som standardutrustning beror på att fler och fler modeller säljs i icke-rökare-utförande. Makalöst att det år 2013 fortfarande finns folk som röker...och ännu mer otroligt att det fortfarande finns folk som röker i bilen.
Att askkopp listas som standardutrustning beror på att fler och fler modeller säljs i icke-rökare-utförande. Makalöst att det år 2013 fortfarande finns folk som röker...och ännu mer otroligt att det fortfarande finns folk som röker i bilen.
Det är inte konstigt, i Tyskland tar man extra betalt för askkoppen + tändaren fram 20 EUR, ”Raucherausführung - Aschenbecher vorn - Zigarettenanzünder vorn”. Därför tar man upp det som std utrustning i SE. Numera är det ett löst runt kärl som man kan ställa var man vill eller skicka ut utan några spår. Jag vill ha tändare till typ GPS eller telefon… Askoppen kan man ha som kaffemugg .
Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Ja jag menade mer på den detaljeringsnivån som är så borde det enligt mig inte vara slump om handlaren känner för stänkskydd eller inte. För om de monteras eller inte verkar ju mer vara en lust här än nåt annat.