Oggy
Golf 3 1.8 Kombi Ort: Malung |
| Mån 16 jul 2007 23:09 |
|
Dock inte gratis,utan 1500 ville polisen ha..... Suck....
//Oggy
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Mån 16 jul 2007 23:24 |
|
Man får ju ta och gratulera. ett fint litet kort.
är det du som har tagit bort passageraren, eller det var polisen? ser Paint ut för mig. haha. någto du försöker dölja??
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 17 jul 2007 4:07 |
|
Hm, och hur kunde de läsa av regnumret på den bilden?
elller är det utsuddat efteråt?
|
|
Oggy
| Tis 17 jul 2007 9:30 |
|
| jöns skrev: | Man får ju ta och gratulera. ett fint litet kort.
är det du som har tagit bort passageraren, eller det var polisen? ser Paint ut för mig. haha. någto du försöker dölja?? |
Nej det är faktiskt polisen som har valt att inte visa passageraren..dom kanske använder paint.
|
|
Oggy
| Tis 17 jul 2007 9:32 |
|
| mellowd skrev: | Hm, och hur kunde de läsa av regnumret på den bilden?
elller är det utsuddat efteråt? |
Regnumret är suddat efteråt,fick en förstorad bild bara på regskylet åxå...
//Oggy
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
| Tis 17 jul 2007 12:36 |
|
| Oggy skrev: | Regnumret är suddat efteråt,fick en förstorad bild bara på regskylet åxå...
//Oggy |
19 maj, kl 17.54.
Scary med sådana kameror. 7 ynka km/h för fort och vips kostar det en rejäl slant. Hur pass bra upplösning var det på bilden du fick av dem? Jag tycker i alla fall att den som visas här skulle kunna ifrågasättas. De jämför dem väl med körkort och bilden bör ju vara ganska mycket mer högupplöst för att kunna jämföra den hyggligt.
Apropå kamerorna var det någon som sade mig att deras datorsystem inte håller för att ha alla online samtidigt. Visst, de ligger anslutna (så det är inte som de gamla skåpen där kameran flyttas runt) men att styrsystemet inte pallar med att alla är aktiva på en gång. Vet dock inte hur mycket av detta som är sant och någon gång framöver är väl i så fall tanken att alla ska vara aktiva på en och samma gång. I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
Oggy
| Tis 17 jul 2007 15:02 |
|
| golfabjorn skrev: | 19 maj, kl 17.54.
Scary med sådana kameror. 7 ynka km/h för fort och vips kostar det en rejäl slant. Hur pass bra upplösning var det på bilden du fick av dem? Jag tycker i alla fall att den som visas här skulle kunna ifrågasättas. De jämför dem väl med körkort och bilden bör ju vara ganska mycket mer högupplöst för att kunna jämföra den hyggligt.
Apropå kamerorna var det någon som sade mig att deras datorsystem inte håller för att ha alla online samtidigt. Visst, de ligger anslutna (så det är inte som de gamla skåpen där kameran flyttas runt) men att styrsystemet inte pallar med att alla är aktiva på en gång. Vet dock inte hur mycket av detta som är sant och någon gång framöver är väl i så fall tanken att alla ska vara aktiva på en och samma gång. |
De va en förstorad bild på mitt nylle åxå,som var de va skaplig upplösning på..Man hade väl säkert kunnat neka på något vis..men orkar inte hålla på med något sådant..bara å bita i de sura äpplet å betala...
Mmm de är ju så många olika rykten om dessa kameror,så man vet ju inte vad som stämmer eller inte,men att alla inte är igång samtidigt tror jag stämmer.
//Oggy
|
|
jöns
Donator 200
| Tis 17 jul 2007 15:40 |
|
| Ja, de är inte igång iaf. när vi körde till borlänge blåste vi om alla kameror i minst 30km för fort. och inte fan har vi hört något. och erik som körde, han kör på det att blunda så försvinner dem. och samma sak utanför halmstad. de är inte igång där heller. så jag vet inte vad de pysslar med.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 17 jul 2007 15:47 |
|
är inte de lite random vilka som är igång?
olika hela tiden eller?
|
|
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö |
| Tis 17 jul 2007 17:11 |
|
Jag brukar fälla ner solskyddet o sträcka på halsen så att ansiktet inte syns.
Synd att man inte är muslim o kan köra runt med burka hela tiden.
|
|
golfabjorn
| Tis 17 jul 2007 17:18 |
|
| Genuine skrev: | Jag brukar fälla ner solskyddet o sträcka på halsen så att ansiktet inte syns.
Synd att man inte är muslim o kan köra runt med burka hela tiden. |
Varför inte inhandla en tomtemask som man drar på sig i kameratäta områden? I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
golfabjorn
| Tis 17 jul 2007 17:18 |
|
| mellowd skrev: | är inte de lite random vilka som är igång?
olika hela tiden eller? |
Jo jag tror det är något sånt. Eller random och random. Det går nog att välja också men det är inte alla på en gång i alla fall. I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås |
| Tis 17 jul 2007 19:34 |
|
Dom mäter ju hastigheten hela tiden men blir aktiva när snittfarten ökar på bilarna som susar förbi stod det iaf på vägverkets hemsida i vintras.. samt att kamerorna kan ta kort bakifrån oxå men den funktionen används inte än.. VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
|
|
golfabjorn
| Tis 17 jul 2007 19:40 |
|
| krille|vw skrev: | | Dom mäter ju hastigheten hela tiden men blir aktiva när snittfarten ökar på bilarna som susar förbi stod det iaf på vägverkets hemsida i vintras.. samt att kamerorna kan ta kort bakifrån oxå men den funktionen används inte än.. |
Jo de gör det, när de är "igång" så att säga. Vi funderade lite kring sannolikheten för att de ska vara igång för uppenbarligen så har de inte alla nya kameror igång hela tiden. I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
jöns
Donator 200
| Tis 17 jul 2007 22:14 |
|
| golfabjorn skrev: | Varför inte inhandla en tomtemask som man drar på sig i kameratäta områden?  |
ev. fantomen kläder
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 19 jul 2007 12:27 |
|
Snyggt!!
Sitter inga skitkameror i dom där skåpen så upplösningen är det inge fel på..
Spelar tydligen ingen roll hur fort man kör heller (inom gränsen för vad som är möjligt med bil) Dom får bra bilder iaf..
Det ser ut som om du ler och hälsar på kameran? sant?!
|
|
jockebostrom
| Ons 31 okt 2007 16:34 |
|
Hehe, var ju upp till dig idag och hämtade stereo prylarna
På vägen hem var det stor hemlängtan och tung fot..
Fick häng av civilsnut och fick böta 2800kr
Det 'roliga' är att vi innan det kört förbi en fartkamera med en hastighet av ca 120km/h där det var 70km/h
Hoppas det inte är samma kamera som du råkat ut för
|
|
Bengan.U
|
jockebostrom
| Ons 31 okt 2007 17:01 |
|
Hehe. mjo.. tur det inte var jag som körde då eller ah tråkigt för honom.. men man lär sig av sina misstag..
Hur funkar det, blixtrar det alltid i skåpen om man blir fotad?
ja menar nu var det ju inte en solig sommardag utan lite smågrått.. den blixtrade inte iaf..
|
|
Bengan.U
|
jockebostrom
| Ons 31 okt 2007 17:21 |
|
Aah fy fan.. det jävligaste av allt var ju att det inte var meningen att köra så fort.. kör man nya bilar kan det vara svårt att uppfatta hastigheten
Nu är det bara att hoppas och
|
|
picko
Donator 50
Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke |
| Fre 16 nov 2007 21:36 |
|
| Gömma nyllet hjälper ej längre då bil ägaren får ta smällen oavsätt vem som kör nya lagen. alltså lånar jag ut min bil o den blir plåtad så får jag pröjsa:(
|
|
phules
Donator 25
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Fre 16 nov 2007 23:07 |
|
| picko skrev: | | Gömma nyllet hjälper ej längre då bil ägaren får ta smällen oavsätt vem som kör nya lagen. alltså lånar jag ut min bil o den blir plåtad så får jag pröjsa:( |
de va de dummaste ja har hört idag. de gäller för p-boten de vet ja men för fortkörning?? nääe isf skulle ja ha kronofogden efter mej
och trängselskatten
klipp ifrån:http://www.vv.se/templates/page3____12403.aspx vägverkets kamera faq
Är det föraren eller ägaren som drabbas av böterna?
Svar: Det är alltid föraren som är ansvarig och får betala eventuella
böter.
Kommer det att bli så att det blir bilägaren som får böter även om någon annan kör bilen?
Svar: I dag är det föraren som får böta om han eller hon kört för fort. Vi känner
inte till om det kommer att bli någon förändring.
Hur långt ifrån bilen fotograferar de nya trafiksäkerhetskamerorna mig om jag kör för fort?
Svar: När bilen är 15 meter från kameran fotograferas den, om föraren överskrider hastighetsgränsen. Då har radarn känt av bilen cirka 100 meter före och gjort flera mätningar av hastigheten. Radarn klarar av att hålla reda på flera bilar samtidigt.
Hur fungerar det om det är ljust, blixtrar det i alla fall eller tas bara en bild?
Svar: Det blixtrar alltid i samband med fotograferingen.
Kommer de nya trafiksäkerhetskamerorna att fotografera fordonet bakifrån?
Svar: Nej, de nya trafiksäkerhetskamerorna kommer bara att fotografera fordonet framifrån, inte bakifrån.
Vilka tider är kamerorna mest aktiva?
Svar: Vad som avgör när kameran är aktiv är lokala förutsättningar som till exempel trafikintensitet och olycksbelastning på den aktuella vägsträckan. Även antalet hastighetsöverträdelser på vägsträckan spelar in.
Blir passagerarplatsen maskad bara om det sitter någon där eller görs det alltid?
Svar: Oavsett om det sitter någon på passagerarplatsen eller inte så maskas den platsen på fotot innan det skickas hem till föraren.
Jag har åkt fast, hur behandlas materialet?
Svar:
Om fotot har god kvalitet inleder Polisen en förundersökning.
Om fotot har dålig kvalitet och inte kan utredas avskrivs ärendet.
Den information som utreds i ärendet sparas hos Polisen under en viss tid. Därefter gallras den bort och förstörs. Frågan om hur lång tid ärenden ska sparas bereds i dagsläget av Riksarkivet.
fins svar på mer än va ja undrade...
|
|
picko
Donator 50
Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke |
| Lör 17 nov 2007 0:12 |
|
Sorry fel av mig att ej ta reda på mer info sorry. skulle ha kollat upp det innan men nu vet jag hur det fungerar
|
|
phules
Donator 25
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Lör 17 nov 2007 10:43 |
|
What ever
|
|
jockebostrom