Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Solskydd Solarplexius, erfarenheter?

Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Sön 11 nov 2007 13:17 Svara med citat
Någon som har erfarenhet av Solarplexius solskydd? Pallar inte lägga på solfilm en gång till, men vill ha mörkare rutor på min Passatkombi. Är det nåt att ha? 1500kr för 5 rutor...
__AleXx_
Moderator Donator 150 Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping
Sön 11 nov 2007 13:21 Svara med citat
Japp har hört att det ska vara rinktigt bra, lätt att sätta ditt lätt att ta bort Wink

det ska jag satsa på sen på en bil som är värd det (räcker) med vanlig toning på min tycker jag..

Men detta är bättre på rutor som ska upp och ner många gånger vanlig solfilm börjar lossna efter ett tag... Thumbs up

Goo, for it Thumbs up
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Sön 11 nov 2007 14:46 Svara med citat
Fast med Solarplexius går det ju inte att hissa ner rutorna. Får koppla i barnspärren!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
__AleXx_
Moderator Donator 150 Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping
Sön 11 nov 2007 14:56 Svara med citat
Går det inte med dem??

okej trodde det funkade me de sorry Embarassed Twisted Evil
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Sön 11 nov 2007 18:55 Svara med citat
Plus= Lätt att monter. Ser bra ut. Lätt att ta bort. Minus= Brukar skramla. Går inte att veva rutorna. Blir imma mellan ruta och skiva.

Inte aktiv längre.
ascona-tic
Golf 2 1.8gl-91 Ort: Landskrona
Sön 11 nov 2007 21:18 Svara med citat
Jag hade solarplexius på min svarta 9-5a och jag var väldigt missnöjd för jag är ett väldigt litet faan av spegeltoning vilket det ser ut som.
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Sön 11 nov 2007 21:19 Svara med citat
Jag har solarplexius på min.

Plus: Lätt att montera, alltid perfekt resultat utan vek o bubblor, bra insynskydd och bra sikt utåt. Bra pris!

Minus: Jag fixade inte det så bra med "fästena" man fick till. Fick trixa till egna.

Värt att notera är att de är väldigt gula invändigt och inte svarta utvändigt utan snarare spegelreflex. Detta för att skivan inte kommer exakt intill rutan.