JohnJr
Passat 5 1.8T Ort: Lund |
| Ons 14 maj 2014 14:12 |
|
Kan någon ge mig ett råd i en förtvivlad situation . Har en Passat 1.8T -00.
När jag tex har ac´n ställd på ex +21 o det är ex + 15 ute, kan plötsligt den visade yttertemperaturen på displayen plötsligt variera alltifrån +3 till - 15 o ibland mera. Detta får till följd att ac´n stannar o i stället börjar pumpa varmluft istället, för att motsvara kylan ute, ganska jobbigt när det redan är +15.
Har frågat runt lite men ingen tycks ha något entydigt svar så,... jag hoppas på svar från någon kunnig, [/gallery]
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Ons 14 maj 2014 20:55 |
|
| Byt givaren till utetempmätaren, har alldeles säkert gått fukt i den. Brukar sitta i fronten, ungefär rakt framför föraren.
|
|
JohnJr
Passat 5 1.8T Ort: Lund |
| Tor 15 maj 2014 9:49 |
|
| Tack Olof för snabbt svar/råd, misstänker du vet vad du pratar om, men en fråga,.. är det något man själv kan byta utan spec. verktyg?
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Tor 15 maj 2014 11:32 |
|
Tempgivaren ska sitta med ett "vanligt" kontakstycke, som bara är att dela, och sätta dit den nya givaren.
Delar du kontaktstycket så att givaren inte är inkopplad, har jag för mig att temperaturvärdet ställer sig på minustemperatur i displayen där inne, för att skydda ac-utrustningen.
|
|
cire17
Passat 5 1,8T-99 Ort: Nyköping |
| Fre 16 maj 2014 17:14 |
|
Som är -51 vilklet gör det omöjligt att få en gnutta kalluft utan att köra med Kd!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|