Forum - Golf 1 (74-84) - Hur svårt kan det vara?!?

LtSik
Golf 1 -75 LS Ort: Sundsvall
Ons 28 maj 2014 12:29 Svara med citat
Ett framtida projekt står i garaget och väntar på uppmärksamhet. En GTI Special, den är hyffsad i karossen och i inredningen så där är det bara arbetsinsatsen som ska till. Problemet är att drivlinan saknas. Om jag kollar på Bildelsbasen.se så hittar jag inga 1800cc GTI (GLI) motorer längre, har bilskrotarna ledsnat på hyllvärmare eller har ni alla där ute köpt upp de som fanns?
lunna
Golf 1 GL 83 Ort: Ystad
Ons 28 maj 2014 14:33 Svara med citat
Här finns här nere i skåne:p
Vet en skrot som har en liggandes på hyllan nere i trelleborg.
Men du kan lika bra ta en mk2 motor. Enda skillnaden är att mk2 har hydraliska lyftare.
Men de kanske du kan leva med?

Mk2 16v real power
LtSik
Ons 28 maj 2014 21:34 Svara med citat
Saknar ju även växellådan....

C4 is just angry Play-doh.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 28 maj 2014 21:41 Svara med citat
LtSik skrev:
Ett framtida projekt står i garaget och väntar på uppmärksamhet. En GTI Special, den är hyffsad i karossen och i inredningen så där är det bara arbetsinsatsen som ska till. Problemet är att drivlinan saknas. Om jag kollar på Bildelsbasen.se så hittar jag inga 1800cc GTI (GLI) motorer längre, har bilskrotarna ledsnat på hyllvärmare eller har ni alla där ute köpt upp de som fanns?

I liknande fall är det oftast direkt dumt att bara köpa en motor och växellåda ifrån skroten, för när du sedan håller på kommer det visa sig att du behöver någon liten elektrisk mojäng, lite senare en annan drivknut etc.
När du köpt alla 'saknade' delar har du betalat tokdyrt.

I detta läge köper man en sönderrostad bil och plockar allting man behöver ifrån
LtSik
Ons 28 maj 2014 21:44 Svara med citat
Det ligger något i det du säger Rolle.

C4 is just angry Play-doh.