Passat 2.0 2011
Vad är det för skillnad mellan kablarna på modell B6 och B7
Har köpt dragkrok med medföljande kablar och det är för B 6 och min Passat är B 7
Kan man bara byta någon del ,Vilken del stämmer inte?Eller man måste byta hela el kittet.
Passat 2.0 2011
Vad är det för skillnad mellan kablarna på modell B6 och B7
Har köpt dragkrok med medföljande kablar och det är för B 6 och min Passat är B 7
Kan man bara byta någon del ,Vilken del stämmer inte?Eller man måste byta hela el kittet.
Kan inte svara på din fråga, men kopplade i ett avtagbart drag på min passat 2012 Tdi. köpte det online. Allt fungerade smärtfritt, men tog en dag att fixa eftersom mycket av inredningen ska ut. Fick med en box som gör att bilen inte känner av att det försvinner ström och man får felmeddelande. Skulle köpt ett riktigt som är elektriskt, men vart avråd att göra det. Vag i min stad hade nämligen försökt eftermontera ett sådant på en ny bil som det blev fel i leveransen på. Slutade med att de fick skicka den vidare då de inte fick den att fungera.
Jag köpte också ett drag online i Tyskland komplett med ett 13 poligt elkitt .Jag satte på draget själv men tänkte att få hjälp med el inkopplingen ,då jag är ofta i Polen och vände mig till VW i Warsawa där jag brukar serva bilen men de sa att det inte passade för min bil var modell B7 och el kittet var till modell B6.
Nu försöker jag få ordning med det Tyska företaget för de säger att det skall passa jag vet inte vad jag skall tro.
När jag beställde draget fanns det inga alternativ mellan B6 och B7 utan det var bara Passat 2010-
Nu har jag skickat dokument till Tyskland om bilen så vi får se vad det blir.
Behöver du inte konfigurera det med bilens system?
Tråkigt, hoppas det löser sig för dig.
Fungerade utan det, fast det är väl säkrare att bilen vet att ett släp är tillkopplat. Vet inte hur man gör det dock :-/