Hej på er!
Har varit och beställt en sprillans ny Passat Alltrack här i dagarna.
Men vilka fälgar ska jag välja? Volkswagen själva säger att det ska sitta 17" på vinterfälgarna. Bilhandlaren säljer fälgar som "liknar" fälgarna Sima.
Så valet står nu mellan Valley 17" och Sima 17". Hittar inga bilder på Alltrack med just Sima.
Hur skulle ni ha gjort? Vill ha en fin bil även på vintern
Egentligen är det väl bäst ur underhållssynpunkt att välja en vinterfälg som har tålig lack, har breda täckande ekrar och helst så få ekrar som möjligt, eftersom man vill ha en fälg som inte släpper in smuts till bromsoken och som är lätt att göra ren.
Men fälgar handlar trots allt mest om känsla så ta den du tycker är snyggast. Personligen tycker jag Valley är en väldigt fin fälg och du kanske gillar att putsa ekrar?
Ja,jag tycker ju mest om Valley såklart, det skall erkännas.
Men det är som du säger, SIma har ju bredare ekrar och är lättare att göra rena.
Men jag tänkte mest på ifall det kanske ser "snikigt" ut med ny och fin bil och "fula" vinterfälgar. Mest så jag tänkte
Vad tror du?
Jag tycker att båda fälgarna är snygga på en Alltrack, och ser tillräckligt "premium" ut. Men personligen skulle jag ha valt Valley och gladeligen putsat ekrar för jag tycker den är snyggast.
Har varit in till bilhandlaren nu och kollat lite. Bara för att förtydliga lite så heter fälgarna som bilhandlaren säljer Enzo.
Det är kopior på Sima, fast dessa Enzo är liksom platta.
Kikade lite på OCL Brorssons hemsida och "provade" fälgarna på en Alltrack, och det såg inte allt för taskigt ut