Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Kostnad att reggbesikta en bil i sverige?

Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna
Sön 18 nov 2007 14:19 Svara med citat
Funderar på att köpa en cabbe till och undrar om vad det kostar att reggbesikta den här i Sverige?

Har fått hjärnsläpp också och undrar om det finns nån bra sida man kan köpa en ny suflett från?

Hur gammal ska en bil vara för att bli skattebefriad? 30 år om jag kontrollerade rätt... dvs om cabben är en 79 är den skattebefriad näst,nästa år?

Golf 4 Gti & MK1 cab
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 18 nov 2007 15:59 Svara med citat
Skon skrev:
Funderar på att köpa en cabbe till och undrar om vad det kostar att reggbesikta den här i Sverige?

Har fått hjärnsläpp också och undrar om det finns nån bra sida man kan köpa en ny suflett från?

Hur gammal ska en bil vara för att bli skattebefriad? 30 år om jag kontrollerade rätt... dvs om cabben är en 79 är den skattebefriad näst,nästa år?

Priser för regbesiktning finns på svenskbilprovning.se (lång länk, klicka)

30 år stämmer bra. Skattefri 2009

mk2 vr6
Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna
Sön 18 nov 2007 16:23 Svara med citat
är det värt att slänga ut 4500:- på en cab i skapligt skick med konidämpare
Kostnader = Reggbes, Ny suflett, laga ytrost/ev ny lack
Tror ni man kan få igen pengarna som man lägger ned på den? (om fixar allt själv)

Tanken med den nya cabben jag ev ska köpa är att ha en bil ut o crusia med osv på stan och mina kompisar är alldeles för galna att släppa in i min andra bil.¨

En rolig detalj är ju också att 79 första året dom började bygga golf cabbar? Regular Smiley

Golf 4 Gti & MK1 cab