Tjoho!
En liten fråga. Vilka ok osv kan man smälla på en mk1:a rakt av eller med mindre modifikationer?
Håller på att peta in en större motor så större brommsar skulle göra susen!
Tjoho!
En liten fråga. Vilka ok osv kan man smälla på en mk1:a rakt av eller med mindre modifikationer?
Håller på att peta in en större motor så större brommsar skulle göra susen!
Det finns 3 olika grunduppsättningar beroende på motor och bil (under samma plattform).
239mm solida skivor med ok och hållare, kan kanske sitta på några audi -80 runt -76
239mm ventilerade skivor, finns med 2 olika ok (se till att få rätt hållare) samt en bättre hållare. Finns säkert att ta från gamla audi 80...
256mm ventilerade, från Scirocco 16V. Oket är likadant som golf g60 men en annan hållare.
Sen har jag utvecklat ett par adaptrar så du kan byta från 239mm ventilerade till 280mm ventilerade skivor, du behållar ok och hållare.
Det senare alternativet med g60 bromsar har jag precis provmonterat på min mk1. Drygt 400:- inkl frakt för adaptersatsen på ebay, har suverän passform. Rekomenderar detta starkt.
Det senare alternativet med g60 bromsar har jag precis provmonterat på min mk1. Drygt 400:- inkl frakt för adaptersatsen på ebay, har suverän passform. Rekomenderar detta starkt.