Forum - Golf 5 (04-08) - Inget ljud från diskanthögtalare

Ybizz
Golf 5 1-6 -05 Ort: Linköping
Fre 29 aug 2014 16:23 Svara med citat
Hej!

Har problem att mina diskanthögtalare slutar fungera om man lyssnar på låg volym. När man sedan drar upp volymen hoppar diskanterna igång och fungerar.

Först trodde jag att det var stereon (RCD300) som strulade. Köpte en begagnad RCD300 och testade att byta ut min, problemet kvarstod dock.

Plockade isär högra dörren idag för att se hur det såg ut i dörren samt om något var glappt.

Bild
Bild 1. Höger dörr.

Funderar nu på vad det kan vara. Jag har läst runt lite på olika forum och funderar på om det kan vara delningsfiltret (crossover) som strular?
Är det någon som har någon erfarenhet av det? Det verkar dock konstigt att delningsfiltrena på båda sidorna ska vara trasiga tycker jag.

Bild
Bild 2. Delningsfiltret, höger dörr.

Är mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit:
Tittade nu på andras bilder där de tagit isär dörren. Av bilderna att döma ska delningsfiltret vara en trekantig box. Kan det vara så att jag inte har något delningsfilter? Tillhör den svarta lådan som jag fotograferat fönsterhissarna?
Ybizz
Tor 20 aug 2015 8:35 Svara med citat
Uppdatering: Efter att ha kopplat ur alla högtalare och sedan kopplat tillbaka dem fungerar nu alla högtalare.
Antar att någon kabel satt lös.
Ybizz
Tor 07 apr 2016 11:21 Svara med citat
Problemet med högtalarna har kommit tillbaka. Är till och från. Jag har skarvat en kabel i förardörren, tror det är där felet ligger.