totta
Passat 5 1.8 Ort: Södertälje |
| Fre 17 apr 2015 7:03 |
|
| Bytte däck från 16 tum till 15 tum med nya gummin. La vinterdäcken i skuffen. Efter tre km tänds ESP lampan.Tänkte att det blev för tungt bak och att framhjulen kom upp lite. Lampan lyser ej när jag startar bilen men tänds efter 50 meter. Vad är felet? Får man en två på besiktningen. Är det farligt att köra. Har hållit in ESP knappen i 10 - 15 sekunder men den slocknar inte. Kan koppla in och ur ESP innan jag kör i väg.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Fre 17 apr 2015 20:35 |
|
| totta skrev: | | Bytte däck från 16 tum till 15 tum med nya gummin. La vinterdäcken i skuffen. Efter tre km tänds ESP lampan.Tänkte att det blev för tungt bak och att framhjulen kom upp lite. Lampan lyser ej när jag startar bilen men tänds efter 50 meter. Vad är felet? Får man en två på besiktningen. Är det farligt att köra. Har hållit in ESP knappen i 10 - 15 sekunder men den slocknar inte. Kan koppla in och ur ESP innan jag kör i väg. |
Kolla felkoder så får du säkert svaret snabbt, allt annat är gissningar eller dåliga gissningar.
Om du inte kör över din förmåga är det helt ofarligt att ditt ESP-system inte fungerar, kör du över din förmåga kan du dö om det är trasigt.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|