Forum - Volkswagen Passat - Passat 74 startproblem

Lokens
VW Typ 1 1600cc Ort: Tingsryd
Lör 06 sep 2014 10:32 Svara med citat
Nu är jag jävligt förbannad på min bil.Köpte mig en Passat 74a och den gick som en kratta ! Ställde bryta avstånd och trixa blev la inte sämre men inte bättre heller Och wips drog ja upp fördelarn och efter detta är den jäklen sten död.Jag har nollat och satt tillbaka fördelarn rätt och bytt brytare mixtrat med bryta avstånd mellan 0.30-0.55

Så nu till min fråga gör jag rätt över huvudtaget 1ans cylle är den som sitter närmast kamkåpan och den lille pluppen i kamdrevet ska stå jäms med toppens plan frästa yta på högersida och båda tryckarna ska gå och snurra på 4ans cylle som är närmast torped väggen och rotorn ska peka på jacket i fördelarn och detta ska sedan vara 1ans tändkabel som går till 1ans tändstift Och på fördelar locket räknar man moturs ..vad i fan är mitt fel?den får soppa och det är gnista och komp .har testat och vrida fördelarn utan något händer.den enbart skjuter lite lite i förgasarn!Är mina stift möjligen as sura?ja har gnista på samtliga iallafall..färgen är inte lika klarblå som vid brytarn men ändå.

Har även tatt bilder som ni kan titta på ifall ni vill!Snälla hjälp mig jag är 25 mil hemifrån

Mvh
BigWoop
Scirocco mk1 x2, Golf mk1 Ort: Lilla Edet
Lör 06 sep 2014 15:52 Svara med citat
Är väl medurs? 1-3-4-2. I och för sig aldrig haft någon passat 74a så kan ju ha fel Wink
Lokens
VW Typ 1 1600cc Ort: Tingsryd
Lör 06 sep 2014 16:00 Svara med citat
Har fått delad info ang mot eller medurs ..Men död det är den!Ingen annan som kan hjälpa mig?trött på skiten nu