VW Passat 1,8T
Passat 5 1,8T -01 Ort: Piteå |
| Sön 31 aug 2014 14:53 |
|
Hejsan finns det nån här som kan om el fel. har en volkswagen passat 1,8T -01 med dem här problemen elhissarna funkar inte, fjärrlåsnigen har lagt av och så får jag inte upp bagaeluckan heller och kontakten som man kopplar släpvagnskabeln till kontakten i bilen fungerar ej heller. bilen har bara gett mig otur sen jag köpte den för 3 månader sen. alla säkringar är hela också det har jag kollat i alla fall.
Hoppas nån kan ge mig nå goda råd hur man kan lösa och veta vars felen är som göra att dem sakerna inte fungerar... vill få allt och funka så den går igenom besiktningen som jag måste göra snart. jobbigt med dem här problemen.
|
|
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle |
| Tor 11 sep 2014 13:20 |
|
Förmodligen komfortmodulen (CCM på engelska) som är paj. Troligtvis vatten under mattorna. Kolla under mattan på passagerarsidan, slida stolen så långt bak du kan och känn efter med handen efter en liten box under fotutrymmet. Koppla ur den och kolla efter vattenskador. Brukar läcka in under batteriet i motorutrymmet och då hamnar vattnet vid den boxen, som styr bl.a. sådana saker.
Finns även en box under förarsidan, men är lite osäker vad den styr nu för tillfället.
|
|
VW Passat 1,8T
Passat 5 1,8T -01 Ort: Piteå |
| Tor 11 sep 2014 20:54 |
|
| Tack så mycket för tipsen men har bytt bort bilen på mullers i piteå och köpt en vw caddy istället
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|