Ja...jag har letat lite på forumet men jag har inte hittat nån tråd som handlar om den lilla plåten.
Jag funderar på att göra om bakluckan till min mk3:a lite. Tänkte nämligen korta av nersäkningen till nummerplåten så man bara kan använda den lilla sk. "USA"-plåten, ni vet vilken jag menar. Men man har ju hört av några att det är ett helvete, i flesta fall omöjligt, att få den lilla skylten, medans andra påstår att dom tjatat lite på Vägverket som till slut gett med sig och gett dispens för den regplåten. Jag vet inte vad vad jag ska tro på.
Är det så att man måste man bevisa att man bara kan ha den lilla plåten genom att skicka in bilder eller hur är det? Isf, ska man försöka få tag i en baklucka från en USA-importerad mk3:a och plåta tillsammans med regplåten eller hur ska man göra?
Nån som lyckats fått lilla plåten och isf; hur gjorde ni??
I värsta fall får man väl skrota idén...
Mycket tacksam för alla svar och tips.
Mvh Andreas
Det beror på vad bilen är reg. besiktad med. Har du bytt baklucka så du bara kan ha den lilla så kommer du inte få någon liten skylt pga det eftersom bilen är reggad med stor skylt.
Finns många bilmodeller som egentligen är gjorda för den lilla skylten fram (många asiater är så) men ändå reggas dom i Sverige med den stora.
Sen finns det väl enstaka fall där vägverket missar eller är "snälla" och låter dig få en liten skylt iaf.
Det beror på vad bilen är reg. besiktad med. Har du bytt baklucka så du bara kan ha den lilla så kommer du inte få någon liten skylt pga det eftersom bilen är reggad med stor skylt.
Finns många bilmodeller som egentligen är gjorda för den lilla skylten fram (många asiater är så) men ändå reggas dom i Sverige med den stora.
Sen finns det väl enstaka fall där vägverket missar eller är "snälla" och låter dig få en liten skylt iaf.
Så om man nu ska reggbes en bil i sverige, hur kan man fixxa småskyltar till den
Kommer inte ihåg var jag har hört det men nissan 200 är det lagligt att ha liten regplåt på eftersom många ägare inte tyckte att det var snyggt med stor skylt
helt sant...