Hej. Jag har en Golf Mk1 från 1982. Med 1.6-liters motorn. Jag beställde för en tid sen ett elektroniskt tändsystem från Pertronix. Ignitor heter det. Jag installerade det idag. Jag gick efter monteringsanvisningarna och kopplade in allt som man ska. Svart kabel från Ignitorn till Negativ på spolen, och röd kabel från ignitorn till Positiv på spolen. MEn bilen vägrar starta. Är det någon som har någon idé om vad det kan vara? Kanske någon som har erfarenhet av just detta systemet?
En fråga till: hur många kablar ska vara kopplade på fördelaren? Jag var tvungen att plocka ut fördelaren för att komma åt med allt och jag har för mig att jag kopplade bort två kablar som satt på den. Men nu hittar jag bara en, den gröna som tidigare gick från kondensatorn till spolen.
Motståndet är inbyggt i kabelstammen och är inte lätt att hitta.
Tre kablar ska finnas vid fördelaren.
Har letat efter ett kopplings schema , men inte hittat detta ännu.
Ny spole inkopplad, Nya spolen är en Pertronix Flamethrower 12V. Den är kopplad direkt på tändningen och startmotorn. Jag har även dragit en ny jordkabel till fördelaren, för jag märkte att det var det som saknades där. Bilen vägrar fortfarande starta. Är det ingen här som har erfarenhet av Ignitor till Golf 1?