Forum - Volkswagen Passat - Ny centrallåsmotor VF + låskista - hjälp!

danwie
Passat 5 Ort: Sollentuna
Fre 20 mar 2015 20:19 Svara med citat
Hej!

Jag har problem med att låset på förardörren (vänster fram) inte öppnas/stängs av nyckeln. Min verkstad säger att jag behöver köpa en begagnad centrallåsmotor med låskista. Jag har kollat på bildelsbasen och laga.se men hittar för det första inte någon centrallåsmotor från 2005 (min Passat är en 2005:a). Och för det andra är det inte så många som inkluderar låskista.

Kan jag köpa centrallåsmoter med låskista från annan årsmodell? Noterar att det verkar vara olika antal stift och jag vet inte exakt vad jag behöver.

Kan någon ge mig vägledning. Stort tack för att du läst hit och för hjälp!
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 20 mar 2015 20:24 Svara med citat
danwie skrev:
Hej!

Jag har problem med att låset på förardörren (vänster fram) inte öppnas/stängs av nyckeln. Min verkstad säger att jag behöver köpa en begagnad centrallåsmotor med låskista. Jag har kollat på bildelsbasen och laga.se men hittar för det första inte någon centrallåsmotor från 2005 (min Passat är en 2005:a). Och för det andra är det inte så många som inkluderar låskista.

Kan jag köpa centrallåsmoter med låskista från annan årsmodell? Noterar att det verkar vara olika antal stift och jag vet inte exakt vad jag behöver.

Kan någon ge mig vägledning. Stort tack för att du läst hit och för hjälp!

Nej, du ska inte köpa något begagnat skit....

Nu är det inte till exakt samma bil men du kan säkert få lite sökhjälp av orden etc och leta upp motsvarande ny del för just din bil. Och du vet om prisbilden är rätt...

http://www.ebay.com/itm/Turschloss-Zentralverriegelung-fur-Audi-A6-Ava nt-4B1837015G-vorne-links-NEU-/321297536223?pt=DE_Autoteile&hash=item4 aced354df
danwie
Fre 20 mar 2015 20:34 Svara med citat
Tack för svar!

Hittade denna som kanske skulle kunna vara rätt. Men 1) hur vet jag om den inkluderar låskista? Och 2) Min bil tillverkades 2005-02. Stämmer det överens med "B5 2003-2005"?

http://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-B5-2003-2005-FL-Facelift-FRONT-LEFT- Door-Lock-Mechanism-BRAND-NEW-/281379751478
danwie
Fre 20 mar 2015 21:37 Svara med citat
Har googlat och googlat och googlat och är nu säker på att den del jag länkade till ovan passar min bil. Men min verkstad sa att jag även skulle köpa låskista/dörrkista. Vad heter det på engelsk eller tyska?
danwie
Fre 20 mar 2015 21:46 Svara med citat
Kan det vara en sån här jag skall köpa?
http://www.ebay.com/itm/NEW-Door-Lock-Actuator-Front-Left-driver-FL-Fi t-For-VW-Jetta-Passat-Golf-Beetle-/221117071942

Som sagt - felet är alltså att förardörren (vänster fram) inte öppnas/stängs av nyckeln.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 21 mar 2015 16:33 Svara med citat
danwie skrev:
Har googlat och googlat och googlat och är nu säker på att den del jag länkade till ovan passar min bil. Men min verkstad sa att jag även skulle köpa låskista/dörrkista. Vad heter det på engelsk eller tyska?

Den länk jag postade är till komplett låskista (dörrkista) med centrallåsmotor, dörrbrytare etc dock till en annan bil.

På länken från usa du postade så kommer det kosta +500:- så kolla på min länk och byt bil... Den säljaren från Tyskland är billig och det tillkommer inte tull och moms.

Din usalänk

300:- köppris
20:- tull
80:- moms
100-150:- förtullningsavgift
danwie
Sön 22 mar 2015 15:16 Svara med citat
Tack för hjälpen!