Hej, jag har lite problem, hur skall jag koppla på turbotrycks mätaren? när jag har det enligt bild så visar mätaren - tryck (den genomskinliga slangen på t-korset) skall man helt enkelt inte sätta den såhär eller är det något fel?
undrar också om någon vet hur jag ställer upp trycket på turbon
Slangen som du kopplat i manometern på är slangen till vakumklockan för tillsatsbräsle. Den ska öppna och skjuta in mer bränsle i motorn när laddtrycket ökar. Så den borde visa mer undertryck när du gasar.
Laddtrycket ställer du genom att spänna fjädern på wastegaten hårdare. På wastegateklockan sitter det en pinnbult med insexskalle och en låsmutter. Om du skruvar den inåt så ansätter du fjädern hårdare och ventilen öppnar senare.
Jag har kopplat min laddtrycksmätare som du. fast har T kopplat så de vlir rakt flöde från insuget till
pumpen och pipen kopplad till laddtrycksmätaren.
fungerar kanon på min
laddtrycket.
På bild nr 2 har du den svarta grejen på insuget (överladdsskydd) spänn skruven i mitten.
annars kan du ändra wastegaten hur mycket du vill för den släpper ut tryck över 0,6 bar.
eller plocka bort den så ska du se du får laddtryck plugga hålet där den sitter och håll koll på laddtrycket