Forum - Volkswagen Passat - Det här gör mig galen!

vwpassat
Passat 5 1.8T -98 Ort: Jönköping
Ons 05 aug 2015 17:11 Svara med citat
Passat och deras centrallås system...

Idag har ett problem uppstått, nu kan man inte längre låsa bilen alls, den reagerar inte. Inget fel på fjärren då det fungerar att låsa upp den.

Det konstiga är att det går låsa och låsa upp alla dörrar genom knapparna som finns vid fönsterhissarna på förardörren .. men på fjärren fungerar bara att låsa upp dörrarna.

Grabbar, vad i helskotta e detta?
taz76
Passat 5 1.8 Variant -00 Ort: Västerås
Fre 14 aug 2015 20:43 Svara med citat
Har du kollat komfortboxen (komfortstyrdon) som sitter under mattan i förarsätet? Vanligt det samlas vatten där vad jag läst.
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Lör 15 aug 2015 10:33 Svara med citat
Tror som taz76, komfortmodulen. Sitter väl en under förarmattan och en under passagerarmattan? Är det fuktigt där, ta bort batteriet och ta bort skräpet i dräneringshålen. Oftast blir dom igensatta och då krävs det inte många cm vatten för att ledas in i bilen.
devils_own
Golf 7 1.4 tsi Ort: Halmstad
Tis 19 jan 2016 0:35 Svara med citat
Hej. Neutral
Passat och deras placering på komfortstyrdonet är en akilleshäl. (*,)
Men det finns flera , tex de har som många andra biltillverkare flätat ihop ledningarna som ligger på golvet ] d'oh!
Finns mellan donet och el-skåpet och instrumentbrädan . De fortsätter vidare ut i bilen givetvis Brick wall
Om jag inte missminner mig helt fel( har fixat en 3bg) finns det iaf 5 skavar. tejpade i kletig tejp.
Dom ser bra ut men rasar när du plockar isär Rolling Eyes

Jonas

Har HEX_NET och kan hjälpa te.

.