Kahef
Passat 6 2.0 -06 Ort: Arvika |
| Ons 05 aug 2015 20:18 |
|
Hej!
På väg hem från jobbet dog bilen, allt blev svart i panelen, färddator, tankmätare osv, precis som att jag stängt av med nyckel. Tar ur nyckeln och på första läget startar stereon, men i andra läget händer inget alls, ingen färddator, laddlampa osv, inte heller när man trycker in helt för att slå till på starten, sen efter 5 min så startar den och går igen i ca 5min, detta upprepas om och om igen.
Prövat med annan nyckel och haft den strömlös, tänkte att den skulle få stå strömlös i natt med.
Någon som vet vart man ska börja?
//Henrik
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Ons 05 aug 2015 20:23 |
|
| Förmodligen fukt, eller något annat elfel i instrumenthuset.
|
|
Kahef
| Ons 05 aug 2015 20:36 |
|
Det lät ju lagomt spännande ut får jag säga, finns det något sätt att konfirmera detta? Det som stör mig är att det i princip verkar vara på pricken 5 min imellan, det hände även när jag stod still på tomgång.
Tack för svaret!
|
|
Olof
| Ons 05 aug 2015 20:51 |
|
| Vet ej, har själv blivit drabbad av att färddatorn i instrumenthuset har betett sig på detta viset, både i en Golf & en Multivan. Dock har ingen av dessa stannat, utan allt övrigt har fungerat som det ska.
|
|
Kahef
| Ons 05 aug 2015 20:58 |
|
| Motor och allt stannar, sedan är allt dött förutom stereon, ser graderna på fläkten men den går inte, händer absolut inget i läge 2 eller startläge, i första läget lyser den orangea ratt symbolen ett tag för att sedan slockna, enligt instr bok har det med servon att göra.
|
|
Olof
| Ons 05 aug 2015 21:43 |
|
| Har du möjlighet så läs ut eventuella felkoder.
|
|
Andersson Racing
Golf 1 gti 84 special Ort: Jönköping |
| Tor 06 aug 2015 10:37 |
|
| Kan vara rattaxelstyrdonet som måste bytas (ganska vanligt förekommande fel på tidiga passat 3C).
|
|
Kahef
| Fre 07 aug 2015 19:45 |
|
Fick dator på han igår, visade typ 30 felkoder,på det mesta,
Men jag fastnade för 02403 terminal 15, interior malfunction.
Konstaterade att jag fick exakt samma fel när jag ryckte ur det relät som hör till terminal 15 som när den stannar.
Bytte relä nu ikväll och tog en tripp på 45min utan problem, så det verkar som att det inte var värre än så!
Relät kallas ignition relay på ett schema jag fann på nätet och sitter under ratten, om någon annan skulle råka ut för samma sak!
Ibland ska man ha flyt!
|
|