T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
Tor 18 maj 2006 23:26 |
|
JAg vill skapa lite egna prylar te x, front läpp som sitter under spoilern fram.. kanske huv scoop eller liknande.. hur gör man formar.. GJUTA kan jag men jag kan inte göra formar...
vad gör man de av..? nån som kan elelr nån som vet nån annan som kan SÄG till och jag vill veta..
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
Fre 19 maj 2006 9:27 |
|
Att gjuta upp en form är inget konstigare än att gjuta i en form, bara det att man gör det tvärtom.
När man gjuter en form vill man ha en fin insida, utsidan spelar ingen roll.
Slutprodukten gjuter du sedan inuti formen (och den får då en fin utsida men skrovlig insida).
Material som behövs för en form är släppmedel (alternativt vax), glasfibermatta (alternativt duk eller väv), polyester samt gelcoat.
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
Fre 19 maj 2006 12:01 |
|
om du gör nått snyggt så kanske jag vill köpa
|
|
T_A_G
|
Anders
Moderator
Mån 22 maj 2006 17:23 |
|
T_A_G skrev: | finns de ingen som har en länk till en SVENSK sida där man kan få nogranna instruktioner.. |
Här är en länk till en svensk guide (av Robert Ajdén) med noggranna instruktioner om hur man plastar glasfiber...
http://eastlake.mine.nu/robert/glasfiber/glasfiber.doc
|
|
T_A_G
Mån 22 maj 2006 17:27 |
|
funkade ej..
|
|
landin
Gäst |
|
Anders
Moderator
Tis 23 maj 2006 9:07 |
|
T_A_G skrev: | funkade ej.. |
Funkar fint för mig. Har du Word installerat? Det måste du ha.
landin skrev: | Om du reggar dig på zatzy så finns där en ingående beskrivning om hur man gör en form |
Ironiskt att du länkade till just den tråden. Jag föredrar personligen länken jag postade i mitt förra inlägg, där man får all den relevanta info som står i tråden på Zatzy, i ett litet smidigt Word-dokument istället. Men visst, det är en smaksak.
|
|
landin
Gäst |
|