Forum - Volkswagen Passat - Felkod 01262

xNo0ne
Passat 5 1,8T -98 Ort: Örebro
Tis 29 sep 2015 18:27 Svara med citat
Hejsan.
Köpte mig en passat här om veckan 98 1.8 T
Men har dåligt drag i den. Laddar 0.1 vilket känns väldigt lite. Så läste av koderna o fick bland annat 01262
Vakuumventilen till turbon. (N75) Beställde en begagnad från bildelsbasen o böt idag. Fortfarande ingen skillnad o felkod en består.
Någon som vet vad jag ska göra? Tänkte åka in ev till Vw imorgon o köpa en helt ny som dom hade på lager o se om det gör någon skillnad. Den jag köpte kanske var trasig?
Tacksam för alla svar / idér mm
xNo0ne
Tor 01 okt 2015 0:28 Svara med citat
xNo0ne skrev:
Hejsan.
Köpte mig en passat här om veckan 98 1.8 T
Men har dåligt drag i den. Laddar 0.1 vilket känns väldigt lite. Så läste av koderna o fick bland annat 01262
Vakuumventilen till turbon. (N75) Beställde en begagnad från bildelsbasen o böt idag. Fortfarande ingen skillnad o felkod en består.
Någon som vet vad jag ska göra? Tänkte åka in ev till Vw imorgon o köpa en helt ny som dom hade på lager o se om det gör någon skillnad. Den jag köpte kanske var trasig?
Tacksam för alla svar / idér mm

Blev ingen skillnad efter jag böt mot den nya, Felkoden försvann men laddar fortfarande bara 0.1 Har kollat kablarna som går till N75 o Jag får fram 5v vid tänding o på tomgång visar den 0v Så ingen aning vad det ska vara där?
xNo0ne
Tor 10 dec 2015 14:38 Svara med citat
Felet är löst, Var Westgate luckan inne i tubron vid Katten som hade lossant och blev en ny turbo..

xNo0ne