PellePassat
Caddy 2,0Tdi-R Carrera Ort: Askersund |
| Sön 02 aug 2015 9:38 |
|
Hej!
Tjejens Passat envisas med att tända upp den gula motorlampan då och då? Felkoden jag får fram är P0411, men jag kan inte lokalisera någon läcka någonstans. Har varit under bilen och kollat in luftpumpen och kollat på slangarna från den så långt det går utan att montera ner allt? Sen är den lite svajig i gaspedalen/responsen? Någon som haft liknande problem med detta och kan lämna lite tips så är jag tacksam
Mvh
|
|
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg |
| Sön 02 aug 2015 19:51 |
|
"
Hey everyone,
just wanted to share my p0411 solution (01.5 a4 1.8t); hopefully this will help someone else out that has the same problem. i know that the yellow CEL was eating my soul!~
ok, basically i inspected all the vacuum lines from the secondary air pump up to combi valve in back of head. everything was ok; no cracks or kinks.
made sure my secondary air pump was working (runs for about 30 secs on cold start, then stops as idle drops to 900rpm).
at your combi valve, there is a big vacuum hose going in on the passenger side. there is also a small hose coming out of the opposite (driver's) side of the combi valve. that's where my problem was. the hose coming out of the combi valve appeared to totally disintegrate, and it was just hanging there disconnected!
so i grabbed a fitting, put on a new hose and hooked it all up. didn't pay a penny!
hope this helps.
also wanted to thank the board. you guys got me started on this solve. thanks
Micah"
Var väldigt många som haft samma fel där med slangen så kontrollera där
|
|
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg |
| Sön 02 aug 2015 19:51 |
|
| Mobilen spamma -.-
|
|
PellePassat
| Sön 02 aug 2015 20:15 |
|
Tycker jag kollat på allt vad gummi och slangar/rör heter under huven på denna bil, men klart värt att kolla upp denna specifika ventil lite mera noggrant
|
|
PellePassat
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|