hedas10
Golf 5 1,6 -08 Ort: Piteå |
| Tor 31 mar 2016 22:04 |
|
Hej!
Vill börja säga att jag är extremt dålig på bilar men har fått hjälp av en släkting som är desto bättre, men nu har vi kört fast.
Det började med att laddningslampan på min Golf började lysa vid vissa tillfällen. Vi bytte laddnigsregulator och att var frid och fröjd i 2-3 månader. Nu har den börjat lysa igen. Skulle köra en längre sträcka 18 mil till Ikea men efter cirka 6 mil (har kört liknande sträckor ett par gånger efter vid bytt laddnigsregulator) när den började lysa vid ungefär 100 km/h. Skulle 12 mil till så det var bara att lägga sig under den hastigheten. Under färden började lysa vid 95 km/h desto längre färden gick. Stannade och gjorde det jag kommit dit för och 2 timmar senare var det avfärd hemåt, samma sak hände och sista vägen hem låg jag under 80 km/h.
Efter detta avlämnade jag in bilen till en verkstad som mätte upp att laddningen var låg vid vissa varvtal. Efter detta stod bilen 2 veckor och nu när jag skulle se om samma problem fanns för att lämna in den så lyser den vissa stunder och vissa stunder inte, men inte alls frekvent som den gjorde tidigare. Min känsla är att den blir känsligare när jag kört lite längre sträckor och är "varm". Är det någon som har haft liknande problem eller kan tänka sig vad det kan vara?
Det har diskuterats att generatorn kanske måste bytas. Eller att slätringarna inte riktigt tar, om dom nu hette så?
I varje fall står jag utan några som helst förslag på hur jag tar reda på vad det kan vara..
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|