Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - BILTEMA skräp/fynd?

GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd
Sön 15 apr 2007 2:27 Svara med citat
som rubriken lyder så tänkte jag kolla va folk tycker generellt seett om biltema
ska sj dit imorrn och köpa kamrem och spänn rulle då jag får detta till 1/4 av de normala priset där..

va tycker ni?! Thumbs up

mvh

Speed kills drive volvo and live for ever.
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Sön 15 apr 2007 2:51 Svara med citat
man ska altid se upp lite. själv skulle jag aldrig köpa något så viktigt till bilen på ett sånt ställe.

inte om man ska ha den en längre tid.

men om det är en bil för 5 papp som måste gå några månader till är det ju kalas att biltema finns.
och de har ju mycket annat kul.

hur mycket ska de ha på biltema?

Clio Sport 2,0 16v -01
GolfOlle
Sön 15 apr 2007 2:57 Svara med citat
69kr för kamrem
143 för spännrulle
29kr för remmen till vattenpump och generator (namn?)

ska ha denna i sommar då ja ska byta endel grejer nästa vinter.. borde väl hålla?

mvh Thumbs up

T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Sön 15 apr 2007 2:59 Svara med citat
Jag tänker nog exakt som "Jöns"...
Kunde inte sagt de bättre själv.. Thumbs up

VolksWagon for life..
jöns
Sön 15 apr 2007 3:00 Svara med citat
ja, det borde det tycker man.

det kan ju itne vara helt kass.

och om man ska byta det gansak så snart känns det ju onödigt att lägga ut mer än man behöver.

Clio Sport 2,0 16v -01
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 15 apr 2007 3:39 Svara med citat
Kamremmar och fläktremmar m.m är från Goodyear på Biltema...

Biltemas verktyg är grymt bra för de priser de säljs för. åtminstone de med 10års garanti.
Oljorna är certifierade högsta möjliga.

Det mesta på biltema håller måttet. Bara för att det står biltema så är det tydligen helt plötsligt kasst.
Är det bara gör att grejerna är billiga?
Vi bor i Sverige. Här är det överpriser på ALLA så kallade märkesprylar.

mk2 vr6
jöns
Sön 15 apr 2007 3:48 Svara med citat
kan inte säga emot.
men de har mycket dåligt.

ja, jag vet inte. huvudet är trött.

kan inte säga emot. goodyear är ju bra.

och vertygen kalas. hade en nyckel med spärr som jag använde varje dag. ett antal gånger, höll i över ett år, då slarvade jag bort den.

oljan vet jag inget om.

Clio Sport 2,0 16v -01
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 15 apr 2007 3:53 Svara med citat
Jo det är klart det finns mycket dåliga grejer. Så är det ju på alla företag som för ett så stort sortiment. Ska man envisas med att ha så mycket prylar går det inte komma bort från kassa grejer.

en sak vet jag är värdelös iaf. och det är hjulsidorna.
Sjukt dålig passform. spricker pisslätt ^^
Vet inte hur många jag fick ta emot under min tid på biltema. Think

mk2 vr6
jöns
Sön 15 apr 2007 4:01 Svara med citat
mhm, så du har jobbat där?

hur var det? menar var det massa kassa kunder och sånt. för det kan jag tänka mig, massa kunder som var förbannade för något som inte var som de ville.

vad ska man med hjulsidor till nu när alufälgarna kostar ungefärlika mkt...

hur är drivknutar och sådana saker??

Clio Sport 2,0 16v -01
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 15 apr 2007 4:07 Svara med citat
Kunderna var för det mesta trevliga.
Fanns så klart en och annan surgubbe.

Bäst var en tant jag hjälpte. hon ville ha ett batteri till sin bil.
-jag vill ha ett batteri.
-okej, vad har du för bil
-en blå från 1994
liksom, hallå? okej, ta det battterier där borta med en plus och en minuspol så löser det sig. daah.

Det var kul när vi bygge dom i butiken. Shit vad sura folk var när de inte hittade sina grejer längre.

Drivknutar osv har jag ingen erfarenhet av själv i längre utsträckning. körde med biltemas knutar på gamla golfen. men körde sönder lådan på den ganska snabbt så jag vet inte riktigt hur länge de håller Razz
Men jag tror inte de är mycket sämre än typ mekonomens. de har ju en förmåga att ta jävligt bra betalt.

mk2 vr6
jöns
Sön 15 apr 2007 4:20 Svara med citat
haha, det är så hrligt när man ska hjälpa folk som verkligeninte har en aning om vad de ska ha.

och det är väl alltid trervligt när butiker bygger om, så kan man gnälla lite, slipper man gå hem sen och prygla sin fru.

mekonomen har ja aldrig handlat på tror jag.
vet inte ens vad stället heter där jag köper mina grejor. inte delarna. men de tar bra betalt med. men har saftig rabatt nu...

det är väl lite det med p biltema. det blir inte lika pesonligt i en så stor butik... det är lite synd.

Clio Sport 2,0 16v -01
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 15 apr 2007 8:50 Svara med citat
jag köpte kamrem och spännrulle på biltema.
Får väl se hur länge allt håller för mig, men jag tycker det är dålig stil att sälja skitgrejor till en så pass viktig grej.
om den nu går sönder så vet dom vart jag inte går och köper grejerna nästa gång! Annars kan jag väl säga att deras spärrskaft funkar riktigt bra. Har två stycken hemma och använder dom så gott som varje dag och har gjort i lite mer än ett år. Har plågat dom ganska hårt nån gång oxå Very Happy

Fälgarna vet vi ju att dom kunde vara riktigt skeva, men det finns det ju fler exempel på fån andra tillverkare. Tillfälligheter skulle jag säga!
Hör & häpna men jag har faktiskt inhandlat 2st diskanter därifrån. Har inte testat dom än men anledningen till att jag köpte där var att en polare till mig köpte sprillans nya diskanter på MDS och dom gick sönder efter 1 vecka (spelade väldigt lungt med dom då) 3 av 4 gick sönder tror jag. Ska bli roligt att se hur länge biltemas diskanter håller, och framförallt om dom kan spela bra. Vilket jag inte tror kanske men man kan ju hoppas Very Happy

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan
Sön 15 apr 2007 11:14 Svara med citat
Hej.

Hade en Golg GLs-81,pendlarbil,inköpt för 2000Kr,
Viste ju inte så mycke om hur den var skött,
så jag gjorde grundlig service Dancing
Köpte in delar från Trimtema,bland annat kamrem Wink
Jag körde dagligen 10mil t.o.r jobbet och den höll Thumbs up
Jag hade bilen i tre år,räkna då själva ut hur mycket jag körde
per år (220arbdagar x 10mil x 3år ) Very Happy
Så Jocke,du kan va lungn Very Happy

Kan ju säga att det inte byttes rulle,bara rem Embarassed
Så nog funkar det allt....

Har varit med om "märkesdelar" som inte hållit måttet,
så det finns nog shit lite varstans i hörnen Very Happy
( 42 tidigare bilar så viss har man köpt reservdelar Very Happy )

Trimtemas verktyg är helt Thumbs up för den "vanlige" meckaren iallafall.
Bra garantier,aldrig nått gnäll om man kommer med nått trasigt Thumbs up

MVH/Bengan.U
Anders86
VW Jetta Mk1 + Caddy Cross Ort: Skurup
Sön 15 apr 2007 14:49 Svara med citat
Jag köper de mesta på biltema, har aldrig haft problem.

Dem har väl ingen egen tillverkning?
Alla saker måste vara ommärkta delar. Eller?

Har hört att volvo köper sina länkarmar till 850-v70 på biltema och sälger dem till sitt eget pris. Vet inte om det är sant.. :S

Misslyckas man inte så lär man sig inget...
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 15 apr 2007 14:52 Svara med citat
Anders86 skrev:
[...]

Dem har väl ingen egen tillverkning?
Alla saker måste vara ommärkta delar. Eller?

[...]

stämmer bra.

mk2 vr6
jockebostrom
Sön 15 apr 2007 16:20 Svara med citat
vart kommer fälgarna ifrån isf då? china å barnarbetare i indien??

Quattro_mannen
Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Sön 15 apr 2007 18:50 Svara med citat
Kolla på spännrullen till kamremmen,den ska inte va av plast på VW...där e en stor skillnad
mellan billiga delar och kvalite...

Mvh Nicklas
jockebostrom
Sön 15 apr 2007 19:32 Svara med citat
hehe, ojdå Very Happy min e av plast, orginal är metall Very HappyVery Happy
Men igentligen, spelar det verkligen nångon roll??

Quattro_mannen
Sön 15 apr 2007 19:41 Svara med citat
Inte så länge den håller Pray

Mvh Nicklas
jockebostrom
Sön 15 apr 2007 20:59 Svara med citat
okey, så det är bättre att byta tillbaka till min bättre begagnade?

Quattro_mannen
Sön 15 apr 2007 21:25 Svara med citat
Hmm visst borde den hålla även i plast men men....har även sett plastrullar som inte gjort det,inte på en VW men,själv skulle jag inte montera en sådan på min motor,då jag har ganska vass spis i min bil och varvar betydligt mer än orginal...

Mvh Nicklas
GolfOlle
Sön 15 apr 2007 23:43 Svara med citat
satte på spännrulle kamrem och drivrem tror jag den heter från biltema idag hoppas på att de håller men ska nog köpa en spänn rulle av metall senare,, min förra hade skurit så den snurrade inte utan remmen gled på den bara tur att jag såg de kunde ha blivit lite jobbigt..

en sak undrar jag dock..
efter bytet så höjdes min tomgång från 900-1600 varför?!!
har de me att den har fått slita mer förut att hålla varvenn dån inte kamremmen gått runt lika lätt?! eller e jag helt ute och cyklar?!

tacksam för svar Thumbs up

vart visst en lite diskussion runt detta ämne ... fråga liteom deras oljor idag och fick reda på att d är samma motoroljor som statoil har i sitt sortiment..

dom har visst fått in externa wastegates nu me billiga me 990 för 40mm samma för 50mm den sista ska enligt biltema hålla för 800 hk undrar om dom kommer få tillbaka några sådanna Razz

abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle
Sön 15 apr 2007 23:46 Svara med citat
Skulle nog aldrig köpa en billig wastegates, sägs att det lossnar bitar från dom billigare.

VW GOLF GTI 16V
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 16 apr 2007 2:04 Svara med citat
billigt är inte alltid sämst.

mk2 vr6
tönt
Golf 2 GL -91 Ort: Båstad
Mån 16 apr 2007 17:10 Svara med citat
när en polares bil krånglade (den misstände och dog hela tiden) så misstänkte vi fördelarlock och rotor. körde och köpte på adcenter. när vi skulle montera så var rotorn väldigt olik den som satt monterad och den fungerade sämre än innan men den fungerade. åkte till biltema och köpte nytt där. exakt samma som det på ad-center (serienummer o.s.v., vi jämförde noga!) kostadeca 1/4 av priser om jag inte minns fel. felet var dock ett ett trasigt motorfäste så motorn hade mosat kablarna till insprutet. =D

Bild
hellebjork
VW Lupo Ort: Sandviken
Mån 16 apr 2007 22:48 Svara med citat
GolfOlle skrev:
satte på spännrulle kamrem och drivrem tror jag den heter från biltema idag hoppas på att de håller men ska nog köpa en spänn rulle av metall senare,, min förra hade skurit så den snurrade inte utan remmen gled på den bara tur att jag såg de kunde ha blivit lite jobbigt..

en sak undrar jag dock..
efter bytet så höjdes min tomgång från 900-1600 varför?!!
har de me att den har fått slita mer förut att hålla varvenn dån inte kamremmen gått runt lika lätt?! eller e jag helt ute och cyklar?!

tacksam för svar Thumbs up

vart visst en lite diskussion runt detta ämne ... fråga liteom deras oljor idag och fick reda på att d är samma motoroljor som statoil har i sitt sortiment..

dom har visst fått in externa wastegates nu me billiga me 990 för 40mm samma för 50mm den sista ska enligt biltema hålla för 800 hk undrar om dom kommer få tillbaka några sådanna Razz

Har man en motor byggd för 800hk så är man bara dum om man snålar in på en sån väsentlig sak som wastegate.
jöns
Mån 16 apr 2007 22:56 Svara med citat
Applause imponerat över tankeförmåga.

Clio Sport 2,0 16v -01
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle
Mån 16 apr 2007 23:42 Svara med citat
mellowd skrev:
billigt är inte alltid sämst.
Nä men ändå så skulle jag nog kosta på en sånn sak rejält än och få turbo haveri eller nå annat kul. Istället för att chansa och köpa en billig, men det är ju som du säger, billigt är inte alltid sämst.

VW GOLF GTI 16V
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Tor 19 apr 2007 22:38 Svara med citat
Jag hade inte köpt livsförsäkring på Biltema, men de har mååånga schyssta produkter!
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala
Lör 28 apr 2007 16:51 Svara med citat
mellowd skrev:
Kamremmar och fläktremmar m.m är från Goodyear på Biltema...

Biltemas verktyg är grymt bra för de priser de säljs för. åtminstone de med 10års garanti.
Oljorna är certifierade högsta möjliga.

Det mesta på biltema håller måttet. Bara för att det står biltema så är det tydligen helt plötsligt kasst.
Är det bara gör att grejerna är billiga?
Vi bor i Sverige. Här är det överpriser på ALLA så kallade märkesprylar.

Hahaha.. började läsa tråden. Efter ja läst de här inlägget tänkte ja skriva: Jobbar du på biltema eller? hehe.. fortsätter läsa haha.. Humor.

Själv så tycker ja biltema har spårat ur. Inte f*n åker man dit o köper osthyvlar och grytlappar osv. Det blir mindre och mindre tillbehör till bilen. Jag skulle ha tag i en universalhållare till volvo S/V 40. Den va slut så ja gick och frågade. Fick till svar: Nej vi ska sluta med allt sånt där... MEN KÖP IN LITE ÄGGKLOCKOR Ò SKKIT ISTÄLLET DÅ tänkte jag säga. Men städad som ja e gick ja bara därifrån. Oljan från biltema skulle jag aldrig hälla i bilen om jag så fick pengar för det.! har hört så mycke skit om den. men men glödlampor och annat förbrukningsmaterial handlar ja där.
Sida 1, 2, 3, 4  >