Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Vad ska jag sätta fast regskyltarna med?

$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Sön 04 nov 2007 19:57 Svara med citat
Ska beställa nya nu tänkte jag Regular Smiley Vill ju inte ha skruvar i dom, sen så vill jag inte ha sånna där fula ramar heller.. Dubbelhäftande tejp? eller sitter det för dåligt? Vad tror ni?
Hägglund
Donator 25 Golf 5 2006 Ort: Örnsköldsvik
Sön 04 nov 2007 20:25 Svara med citat
Tror det var 3M som har en väldigt stark dubbelhäftande tejp. Kolla med dom

Bild
P J
Golf 1 Ort: Utomlands
Sön 04 nov 2007 20:25 Svara med citat
Man ska ju ha skyltar på bilen året om, så skruva fast dom...

Välj en placering du inte ångrar bara, jag finner en ocentrerad placering trivsam.
$nuff3Gull
Sön 04 nov 2007 20:32 Svara med citat
Jo har hört att dom har bra tejp, men jag vet inte än, finns det inte nån bättre lösning så blir det nog så.

Detta kommer bara vara en sommar bil, jag kommer ha dom där dom ska vara, tycker inte det funkar med andra placeringar med dom stora stötarna, men med små så brukar det kunna bli snyggt Thumbs up
Hägglund
Sön 04 nov 2007 20:51 Svara med citat
Kardborre? Kom bara på den så där, bruka sitta bra också

Spikpistol Wink

Bild
$nuff3Gull
Sön 04 nov 2007 20:57 Svara med citat
Fan det skulle ju faktiskt kunna funka ju Wink men det kanske inte heller sitter så bra..
P J
Sön 04 nov 2007 20:57 Svara med citat
ConfuseD skrev:
Spikpistol Wink
Vore nåt, men spara monteringen till Bug Run 2008 då, för en montering med spikpistol vill jag se IRL Whistle
Hägglund
Sön 04 nov 2007 21:00 Svara med citat
$nuff3Gull skrev:
Fan det skulle ju faktiskt kunna funka ju Wink men det kanske inte heller sitter så bra..

Faktis så sitter det bättre än man tror. (Kardborre då ;D) Har läst att en del använder det och fungerar bra

Bild
$nuff3Gull
Sön 04 nov 2007 21:04 Svara med citat
Spikpistol blir det inget av med

Nu när du säger det så kom jag på att jag sett en mk1:a som hade kardborre i nån gammal bilsport Regular Smiley får prova det Thumbs up
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Sön 04 nov 2007 21:05 Svara med citat
Sätt fast dem så bra som möjligt,regskyltar är inget man vill ska komma på vift. Om någon snor dem och åker med runt stockholm(vägtull) eller kör för fort med runt hastighetskameror så kan det bli dyrt. Finns flera exempel på folk som fått skyltarna snodda och får betala avgifter trots att de anmält stölden,helt sjukt men så är verkligheten.
Berglund
Moderator Donator 50 Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm
Sön 04 nov 2007 21:17 Svara med citat
Min far körde taxi förr då har dom kardborre för att sätta fast olika elektronik prylar i bilen och dom satt riktigt hårt. Det var något fråm m3 vet jag tror fick med ett par extra

edit menade 3M Smile

Bild
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 04 nov 2007 21:36 Svara med citat
Två skruvar i ovankant med plastprickor bakom för att flytta ut skylten från plåten. sen möbeltassar i nederkant för att minimera oljud.
bak då.
fram bara skuva skiten i plasten

mk2 vr6
P J
Sön 04 nov 2007 22:01 Svara med citat
mellowd skrev:
...sen möbeltassar i nederkant för att minimera oljud...
Funkar minst lika bra med tvättsvamps bitar bakom regplåten bak.
$nuff3Gull
Mån 05 nov 2007 0:39 Svara med citat
Mellowd - vet hur man gör det med skruvar, men det jag vill inte ha några skruvar, därför jag frågade..
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Mån 05 nov 2007 7:21 Svara med citat
Jag hade kardborre ett tag. Problemet med det är inte själva kardborren utan limmet bakom som inte riktigt fäste på skylten.

Sen hade jag IKEA-band iofs, kanske inte lika bra som 3M Regular Smiley
Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm
Mån 05 nov 2007 12:01 Svara med citat
På jobbet monterar jag regskyltar med 3M´s dubbelhäftande tejp, dom lossnar inte i första taget!

På demobilar i hallen har vi ju reklamskyltar på, när vi ska ta bort dom får man ibland slita blod för att dom ska lossna... Nu har jag ju lärt mig att på dom skyltarna ska man bara ha liite tejp... Wink

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
$nuff3Gull
Mån 05 nov 2007 15:33 Svara med citat
Ok bra Thumbs up blir nog sånt, då är dom nog inte lättsnodda då Wink vill ju inte att det ska bli som Samnerud sa Thumbs down skulle vara lite surt..
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Mån 05 nov 2007 15:34 Svara med citat
$nuff3Gull skrev:
Ok bra Thumbs up blir nog sånt, då är dom nog inte lättsnodda då Wink vill ju inte att det ska bli som Samnerud sa Thumbs down skulle vara lite surt..
Ja, för om någon nu verkligen skulle vilja sno ens skyltar är det ju såå svårt o skruva loss två skruvar? Whistle
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 05 nov 2007 16:01 Svara med citat
Vill folk sno skyltarna spelar de nog ingen roll hur de sitter. de tar dem väl ändå.
Men ska de bara ha ett par skyltar e de väl klart man kanske skiter i de om de sitter lite hårt.

mk2 vr6
__AleXx_
Moderator Donator 150 Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping
Mån 05 nov 2007 18:23 Svara med citat
Men sådan jag har då? lr går det under ram?
den är fast klämd med en tjock plåt liknande sak hahah över och under kant
Bild
$nuff3Gull
Mån 05 nov 2007 18:58 Svara med citat
Jo det syntes ju inte så mycket Wink skulle nog kunna finka. men jag ska prova med 3M tejp först..
__AleXx_
Moderator Donator 150 Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping
Mån 05 nov 2007 19:17 Svara med citat
Nee bra att den knappt syns och plåten sitter där den ska Very Happy har samma bak Wink
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Mån 05 nov 2007 20:48 Svara med citat
Om man skruvar med torxskruv eller annan ovanligare modell som inte alla tjuvar har i fickan så blir det svårare och de väljer kanske nån annans bil,surt för han/hon men bättre för dig. Kan ju alltid sätta med bult och låsmutter på insidan,stark dubbelhäftande är nog inge bra för om tjuven ger sig fan på att ta skyltarna så tar han nog med sig lacken oxå. Själv ska jag försöka fixa s.k KONE skruv som används i hissar och bara lossas med special verktyg som endast finns för folk i branschen. Självklart kan även sådana verktyg vara på vift men inte speciellt vanligt. Som vanligt med alla åtgärder mot tjuvaktigt pack så går de inte att stoppa men man kan fördröja eller göra det så jobbigt så de skiter i det.
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Mån 05 nov 2007 20:56 Svara med citat
Tror det mer handlar om utseende i detta fall, men bra att ge lite skruv tips också, själv kommer jag att tänka på popnit då man kanske inte tar med sig borrmaskinen ut på 'uppdrag'..

Annars är väl det bästa hittils kardborre, går det inte att lacka kardborren så den smälter in i bilens färg på t.ex. utställningar och annat? om man dimmar på färgen, inte lägger den blött vill säga borde man ju behålla hållfastheten?!

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
GRÄVMASKIN
Ingen VW Ort: Linköping
Tis 20 nov 2007 19:57 Svara med citat
Min regplåt som jag hade i fronten satt med enbart karborre. Körde så i 1 år innan jag byte front på bilen. Satt hur bra som helst i ur och skur.

Perfekt när man skulle köra en sträcka med mkt fartkameror, då var det hur smidigt som helst att bara ta av skylten och köra.

2 fel blir 1 rätt
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 28 nov 2007 20:13 Svara med citat
En vanlig svart ram är väldigt diskret tycker jag iaf
Putte
Donator 100 Golf 4 -01 2.0 Ort: Orust
Sön 09 dec 2007 1:02 Svara med citat
Monterade framskylten på min Golf med tejp som man tejpar speglar med i badrum. Både hållbar och vattenfast. Köpte den på Bauhaus

Putte
Berglund
Moderator Donator 50 Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm
Mån 31 dec 2007 16:06 Svara med citat
Här snuffe. jag hittade en såndär kard borre jag snackade om dock inte så mycke.

men den är stark som attan

Bild

Bild
$nuff3Gull
Mån 31 dec 2007 16:10 Svara med citat
Vi får se hur det blir Wink inte helt omöjligt att det blir kardborre, men det lutar åt dubbelhäftande tejp just nu.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 31 dec 2007 16:10 Svara med citat
Surt bara om du nångång ska åka jättefort på kameraväg Razz

mk2 vr6
Sida 1, 2  >