Halinder01
Passat 6 Ort: Stockholm |
Ons 06 apr 2016 14:08 |
|
Hur ofta byter ni bil? Min uppfattning är att många byter bil relativt ofta och jag förstår inte varför eftersom det är både ganska dyrt och bökigt att hålla på och sälja och köpa nytt. Handlar det om uttråkning och att man vill prova något nytt? Tycker inte sådant tänk tillämpas i samma utsträckning vad gäller typ bostad eller partner. Hur tänker ni kring nya bilköp?
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
Ons 06 apr 2016 18:25 |
|
Bankerna i sverige äger ganska många bilar är en slutsats I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Ons 06 apr 2016 21:08 |
|
Förr byte jag varje år. Byggde om en ny bil till varje sommar. Inte längre.
Nu när familjen växer så tar huset och failjen mer intresse och tid.
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
Ons 06 apr 2016 21:42 |
|
Nuvarnade golfen köpt dec 2012 har inte några planer överhuvudtaget att byta på åtskilliga år
jag har haft några äldre åk för inomsockens resor som jag byter oftare En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
|
|
boster
Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika |
Tor 07 apr 2016 12:09 |
|
Petta skrev: | Bankerna i sverige äger ganska många bilar är en slutsats |
De är så sant 😆 dom äger ganska mycket saker
|
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
Tor 21 apr 2016 9:54 |
|
boster skrev: | De är så sant 😆 dom äger ganska mycket saker |
Tycker hela diskussionen kring det du tar upp är intressant.
Bankerna äger många bostäder också
Bytt själv bil betydligt oftare förut idag försöker jag hejda mig för det är som sagt dyrt och bökigt.
|
|
Halinder01
Passat 6 Ort: Stockholm |
Tis 26 apr 2016 13:43 |
|
Intressant att höra att ni tänker som jag i frågan. Kanske mest är en statusgrej eller mycket snack och lite verkstad när folk snackar nya fordon. Stämmer nog bra att det nog är många yngre bilägare som byter bil ofta, med åren kommer annat som tar fokus. Bytte själv för tre år sedan sist men är nöjd och har inga planer på att byta än på ett tag:)
|
|
Ich
Golf 4 GTI -01 Ort: Lysekil |
Fre 01 jul 2016 21:30 |
|
Intressant ämne! Jag ogillar att köpa och sälja bilar. Först och främst för att folk sällan är helt ärliga, men även för att jag fäster mig emotionellt vid bilar. Är väldigt nöjd med bilinnehavet just nu. Har en Golf GTI -86 som hobbybil i fint skick (fint renoverad) och en likadan Golf GTI -86 som gått som vinterbil (rostig, bucklig och läckande tank) och till vardags rattas en Golf GTI -01.
Har haft en märklig mk2 16v med märklig historik som jag tröttnade på pga att inget stämde med den (tveksamt om bilens papper var korrekta). Det är den enda bilen jag sålt och den sålde jag inom familjen som reservdelsbil. Lite synd för jag studerade när jag köpte den och gav en summa som motsvarar en GTI och fick sälja den för typ samma pris som vad en CL kostar)
Har inget behov av att byta upp mig eller köpa fler bilar så därför kommer jag inte köpa bil på evigheter framöver (ifall inte någon bil blir stulen, krockad eller nåt annat händer)
//Ha de gött och ta det lugnt i sommartrafiken!
|
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
Sön 10 jul 2016 16:06 |
|
Intressant ämne, har också fäst mig lite emotionellt till mina tidigare bilar. Främst min första som var en golf mk2. Fick en liten tår i ögat när kompisen skickade den på skroten tidigare i år efter att den gett upp. Men samtidigt är det bara materiella saker. Byter väl bil vart 3-5e år men nu har jag köpt mig en Audi a4 -13 så jag hoppas denna stannar minst 5år. Men en kompis till mig byter bil minst 2 gånger per år.
|
|
EmiliaLind
Polo 4 Ort: Norge |
Ons 30 nov 2016 9:03 |
|
Vanligtvis händer det att jag bytar biler varje 3-5 år, men jag säljer dem inte, bilar stannar i familjen. Och vanligtvis fäster jag mig också emotionellt vid bilar.
|
|
patrikb92
Passat 8 Ort: Hällefors |
Mån 26 nov 2018 19:08 |
|
Sparkar liv i denna tråd! Köpte precis min tredje bil och har snart haft körkort i 9 år.
|
|
Shon2
Gäst |
Tor 03 jan 2019 10:27 |
|
Hilsener! Hvis du har midlertidige vanskeligheter og ingen midler, gir selskapet http://www.pengero.no et presserende lån. God rente, alt er gjort enkelt og raskt. Jeg kan selv bruke det, jeg kan anbefale.
|
|
swedebear
Golf 7 TSI DSG7 115hk 2018 Ort: Örnsköldsvik |
Ons 20 nov 2019 10:44 |
|
Själv har jag precis bytt från en Polo -12 till en Golf -18 men den har jag nog tänkt att behålla ett tag. Sedan har vi en Tiguan på leasing som ska bytas nästa år, får se vad det blir till för något
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
Sön 08 dec 2019 19:41 |
|
Jag har kvar golfen jag köpte Dec 2012, har averkat över 15.000mil med den, inget kamkedjebyte ännu En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
|
|