Googlade lite åt dig. Verkar som delen som byts ut är 06H-145-710-D, kostar 2-300 på ebay.
Sen när jag letade vidare så verkar det vara den kända N249 som har det nuffret. Den sitter (om jag nu inte missminner mig, och ursäkta min lekmannamässiga förklaring) nära fronten under det stora svarta röret som går från fronten och bakåt, på högra sidan i färdriktningen.
Enklast är väl att fråga vad de tänkte göra, be om en offert inklusive alla delar de tänkte byta.
Vanligaste felet man har är att man tappar trycket vid 3500 (2500?) RPM när den är paj.
Googlade lite åt dig. Verkar som delen som byts ut är 06H-145-710-D, kostar 2-300 på ebay.
Sen när jag letade vidare så verkar det vara den kända N249 som har det nuffret. Den sitter (om jag nu inte missminner mig, och ursäkta min lekmannamässiga förklaring) nära fronten under det stora svarta röret som går från fronten och bakåt, på högra sidan i färdriktningen.
Enklast är väl att fråga vad de tänkte göra, be om en offert inklusive alla delar de tänkte byta.
Vanligaste felet man har är att man tappar trycket vid 3500 (2500?) RPM när den är paj.
Jepp du har helt rätt. Har forskat lite sedan jag skapa posten. Finns två olika, ena sitter med tre skruv och den andra med två skruvar. I min 1.4 tsi 140hk så är det 03C-145-710-E som är korrekt (två skruvar). Sitter exakt där du beskriver. Borde går att byta själv om man tar bort två slangar som sitter ivägen. Priser för wv orginal del är 555kr.
Är de n75an (laddtrycksventilen) som de är fel på så ska den bytas mot en uppgraderad variant och i samband så ska även programvaran i motorstyrdonet uppdateras.
Detta kan endast göras på VAG.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00